انعقاد پروژه مشترک ایران و آذربایجان در سیستم های انرژی

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر انعقاد پروژه مشترک ایران و آذربایجان در سیستم های انرژی

انعقاد پروژه مشترک ایران و آذربایجان در سیستم های انرژی 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جمهوری آذربایجان، روسیه و ایران بر سر موضوع پروژه امکان اتصال سیستم های انرژی خود به توافق رسیدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیانیه منتشر شده توسط شرکت اپراتور سیستمی روسیه (توزیع کننده سیستم انرژی فدراسیون روسیه): روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران توافق نامه ای را برای توسعه مشترک مطالعه امکان سنجی برای پروژه اتصال سیستم های انرژی سه کشور امضا نمودند. 

نقشه های ایران برای کریدور شمال-جنوب - اسپوتنیک ایران
نقشه های ایران برای کریدور شمال-جنوب

در این بیانیه آمده است: "در تاریخ 12 آگوست ، روسیه ، جمهوری آذربایجان و ایران  بر سر موضوع توسعه مشترک مطالعات امکان سنجی برای پروژه ایجاد کریدور انرژی شمال-جنوب بین سیستم های انرژی جمهوری آذربایجان ، جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به توافق رسیدند".

در این نشست از جانب روسیه، "شرکت اپراتور سیستمی" و "روس ست" و شرکت آزرنرجی ازطرف آذربایجان و شركت توانیر از ایران حضور داشتند.

گفتنی است، پیش از این در خبرها آمده بود که دیدار در سطح عالی روسای جمهور روسیه، آذربایجان و ایران به زمان دیگری موکول شد. دیمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه ضمن پاسخ به سوال خبرنگاران در این خصوص گفت: " کمیته روسای جمهور روسیه ، آذربایجان و ایران که برای این هفته برنامه ریزی شده بود به دلایل فنی به زمان دیگری موکول می شود." این کمیته برای اولین بار در ماه اوت سال 2016 در باکو برگزار شد و ایده اجرای آن را رئیس جمهور آذربایجان مطرح کرد. موضوعات اصلی بحث و بررسی ها در آن زمان پروژه های اقتصادی مشترک و مسائل امنیت منطقه ای بودند. این سند به زمینه های همکار ی چون مبارزه مشترک با تروریسم، حل و فصل درگیری های منطقه ای، همکاری متقابل در دریای خزر ، توسعه ارتباطات در زمینه انرژی ، حمل و نقل و غیره می پردازد. دیدار بعدی روسیه، ایران و آذربایجان در سطح عالی اول نوامبر 2017 در تهران برگزار شد".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала