اتمام حکم توقیف نفتکش ایرانی طی دو روز آتی

© AFP 2023 / Karim Sahibگم شدن نفت کش اماراتی در تنگه هرمز
گم شدن نفت کش اماراتی در تنگه هرمز  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات جبل‌الطارق اعلام کردند حکم فعلی توقیف نفتکش گریس‌ــ‌۱ شامگاه شنبه پایان می‌یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنيم، مقامات جبل الطارق اعلام کرد مدت زمانی حکم موجود برای توقیف نفتکش ایرانی گریس‌ــ‌1 شامگاه شنبه پایان می‌یابد. اين تانکر ظرف 48 ساعت آزاد خواهد شد. 

چرا نفت ایرانی با نفت کش ها برای کشورهای عربی قاچاق می شود؟   - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
چرا نفت ایرانی با نفت کش ها برای کشورهای عربی قاچاق می شود؟

رویترز پیش از این اعلام کرده بود امروز سه‌شنبه توقیف نفتکش ایرانی پایان می‌یابد.

جلیل اسلامی معاون دریایی سازمان بنادر در خصوص توقیف یک فروند نفتکش ایرانی به‌نام گریس‌ــ‌1 در جبل الطارق توسط انگلیسی‌ها گفت:‌ انگلیسی‌ها به‌دلیل غرض‌ورزی این نفتکش را توقیف کردند و اسناد حل این مشکل بین ایران و انگلیس مبادله شده و آنها برای حل این مسئله ابراز تمایل کرده‌اند.

وی در ادامه افزود:‌ پس از توقف نفتکش انگلیسی‌ها در خلیج فارس، آمریکا و انگلیس به‌دنبال فضاسازی برای ممنوعیت تردد در تنگه هرمز بودند که با توجه به این‌که هیچ کشوری به آنها ملحق نشد این برنامه آنها شکست خورده است.

شایان ذکر است، در تاریخ 19 ژوئیه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارش داد كه نفتکش استنا ایمپرو كه تحت پرچم انگلیس در حال حرکت بود، به دلیل نقض قوانین حمل و نقل بین المللی در تنگه هرمز بازداشت شد. این حادثه پس از آن اتفاق افتاد كه مقامات جبل الطارق در 4 ژوئیه یك نفتکش به نام گریس-1 را كه به گفته مقامات جبل الطارق مظنون به ارسال نفت ایران به سوریه بود را متوقف کرده بودند. همچنین طرف ایرانی در یک ماه سه کشتی را توقیف کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала