اجرایی‌شدن ممنوعیت خرید تجهیزات هوآوی و زد تی ای چین در آمریکا

© REUTERS / Thomas Peter اجرایی‌شدن ممنوعیت خرید تجهیزات هوآوی و زد تی ای چین در آمریکا
 اجرایی‌شدن ممنوعیت خرید تجهیزات هوآوی و زد تی ای چین در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت آمریکا خرید تجهیزات مخابراتی از شرکت های مخابراتی چینی، توسط نهادهای فدرال را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به خبر منتشره در سایت اداره ثبت فدرال آمریکا، دولت آمریکا خرید تجهیزات مخابراتی از شرکت های مخابراتی چینی، توسط نهادهای فدرال را ممنوع اعلام کرد.

این ممنوعیت روز 13 ماه اوت به اجرا درمی‌آید. در فهرست منتشره از وزارت دفاع آمریکا، ناسا و دفتر خدمات عمومی نام برده شده است. ممنوعیت فقط شامل حال محصولات هوآوی و «زد تی ای» نمی‌شود بلکه شعبات و ساختارهای مرتبط و شرکت هایی که از تجهیزات آن‌ها استفاده می کنند را نیز دربرمی‌گیرد.

ضربه دوباره آمریکا به چین  - اسپوتنیک ایران
ضربه دوباره آمریکا به چین

بر اساس سند منتشره، تحت شرایط خاصی ریاست سازمان می تواند فقط یکبار به مدت تا 2 سال از شرایط استثنایی استفاده کند. اما فقط تا 13 ماه اوت سال2021 میلادی.  بدین منظور باید در رابطه با علت خرید این تجهیزات از چین توضیح مفصلی به کمیته کنگره ارسال شود. در موارد دیگر فقط رئیس سازمان اطلاعات آمریکا از اختیارات کامل در این خصوص برخوردار است.

پیشتر گزارش شده بود که بر اساس آیین نامه که در «قانون اختیارات دفاع ملی» به آن اشاره شده از روز 13 اوت سازمان های دولتی آمریکا از خرید کالا یا خدمات از شرکت های Huawi (هوآوی)،  ZTE (زد تی ای)، تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی Hikvision (هیک ویژن) و Dahua (داخوا) و تولیدکننده دوربین های نظارتی Hytera (هیترا) منع می شوند.

هوآوی یکی از بزرگترین شرکت های مخابراتی جهان که در راس این لیست قرار گرفته است در نخستین واکنش با صدور بیانیه‎ای اعلام کرد: مجازات هوآوی بر اساس «قانون اختیارات دفاعی سال مالی 2019» و اجرای این قانون بدون هیچ سند و مدرکی برای اثبات اقدامات نادرست هوآوی، مصداق ایجاد موانع تجاری است.

در این بیانیه آمده است این اقدام هیچ فایده‎ای برای حفاظت از امنیت شبکه و سیستم‎های مخابراتی آمریکا ندارد و نهایتاً به آن دسته از کاربران آمریکایی که در روستاهای این کشور از تجهیزات هوآوی استفاده می‎کنند آسیب خواهد رساند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала