ارزیابی آمریکایی ها از بمب افکن آتی روسیه

CC BY 2.0 / U.S. Air Force/Master Sgt. Lance Cheung / B-1B Lancer over Nevadaتوقف پرواز های بمب افکن های B-1B در امریکا
توقف پرواز های بمب افکن های B-1B در امریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده نشنال اینترست، PAK DA یک هواپیمای "نسل ششم" خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نگار آمریكایی مارك اپیسكوپوس در مقاله خود در مجله نشنال اینترست، بمب افکن نسل بعدی روسیه با نام PAK DA را كه در حال ساخت است  را یک "بمب افکن بنیادی جدید" نامید. 

نشنال اینترست جنگنده میگ-29 را ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران
نشنال اینترست جنگنده میگ-29 را ارزیابی کرد

اپیسکوپوس معتقد است که این بمب افکن، "بر اساس طرح های مدرن" ساخته می شود.

در عین حال، این روزنامه نگار در مقاله خود، این بمب افکن را با آخرین جنگنده نسل پنجم Su-57 مقایسه کرده است و اظهار داشت که PAK DA یک هواپیمای "نسل ششم" خواهد بود.

علاوه بر این ، در این مقاله آمده است که PAK DA دارای ویژگی های محافظتی بالا ، سیستم خلبانی ارتقا یافته و همچنین قابلیت های رزمی پیشرفته است.

قرار است این بمب افکن به موشک هایی با برد حداکثر 7 هزار کیلومتر مجهز شود. چنین موشکی وضعیت هوا و رادار را تحلیل خواهد نمود.

پیش از این گزارش شده بود که آخرین جنگنده روسی MiG-35 به زودی با هواپیماهای آمریکایی نسل پنجم F-35 رقابت کند.

پیش از این در خبر ها آمده بود که بمب افکن دور برد استراتزیک شرکت توپولف در حومه مسکو آزمایش خواهد شد. بمب افکن استراتژیک جدید می تواند جایگزین تمام بمب افکن های دوربرد روسیه شود و در عین حال ساخت و بهره برداری آن ارزانتر تمام خواهد شد.

این بمب افکن با استفاده از تکنولوژی ضد راداری ساخته می شود و قادر به حمل انواع موشک های کروز پیشرفته و مافوق صوت است. یكی از اصلی ترین وظایفی كه وزارت دفاع فدراسیون روسیه به سازندگان بمب افکن "پاک دا" اعلام کرده این است كه هواپیمای جدید وظایف هر سه بمب افکن فعلی (Tu-160 ، Tu-95MS و Tu-22M3) را انجام دهد و در عین حال هزینه بسیار كمتری ا

ز Tu-160 را داشته باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала