پيام روحانى به هند و پاكستان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / هشدار رئیس جمهور ایران : اجازه نمی دهیم کسی در تنگه هرمز بی نظمی کند + ویدئو
هشدار رئیس جمهور ایران : اجازه نمی دهیم کسی در تنگه هرمز بی نظمی کند + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در پیام تلفنی به نخست وزیر پاکستان گفت: « ایران از هند و پاکستان می خواهد تا با حفظ خویشتن داری، از ناامنی و کشته شدن مردم بی گناه در کشمیر جلوگیری نمایند.»

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران روز یکشنبه در تماس تلفنی «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان، عید سعید قربان را به دولت و ملت مسلمان پاکستان تبریک گفته و بیان داشت: ایران و پاکستان همواره دو کشور دوست، همسایه و برادر یکدیگر بوده و خواهند بود.

روحانی به مسئله امنیت منطقه، به‌ویژه در شبه‌قاره هند و اهمیت آن برای ایران اشاره کرده و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی در راستای پایداری صلح و امنیت در منطقه و احقاق حقوق ملت‌های مسلمان دریغ نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور ایران ادامه داد: ایران به‌دنبال گسترش مناسبات و همکاری‌ها با کشورهای همسایه به‌ویژه پاکستان در زمینه‌های گوناگون از جمله توسعه بازارچه‌های مشترک مرزی است.

وی همچنین تاکید کرد: امروز ایران به‌خاطر تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا در شرایط ویژه‌ای قرار دارد اما در عین حال برای تأمین امنیت پایدار کشتیرانی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و توسعه روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان تلاش می‌کند.

آمادگی پاکستان برای دست زدن به تدابیر نظامی در کشمیر - اسپوتنیک ایران
آمادگی پاکستان برای دست زدن به تدابیر نظامی در کشمیر

روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای جلوگیری از تنش و نا‌آرامی در منطقه تلاش کرده و معتقدیم مردم مسلمان کشمیر باید از منافع و حقوق قانونی خود استفاده کرده و بتوانند با آرامش زندگی کنند.

رئیس‌جمهور ایران افزود : ایران از هند و پاکستان می‌خواهد تا با حفظ خویشتن‌داری، از ناامنی و کشته شدن مردم بی‌گناه در کشمیر جلوگیری کنند. موضوع کشمیر هرگز راه‌حل نظامی نداشته و باید از طریق دیپلماتیک به‌دنبال حل‌وفصل مسائل باشیم.

«عمران‌خان» نیز در این تماس تلفنی عید سعید قربان را به دولت و ملت ایران تبریک گفته و تاکید کرد که روابط ایران و پاکستان  دوستانه و برادرانه است.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز در منطقه کشمیر شاهد وقایع ناراحت‌کننده‌ و خلاف قوانین بین‌المللی علیه مردم بی‌گناه هستیم.

نخست وزیر پاکستان بیان داشت که پاکستان نسبت به کشتار مردم بی‌گناه در کشمیر و افزایش تنش‌ها در منطقه نگران است و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشوری مهم در منطقه و جهان اسلام می‌تواند در راستای حل‌وفصل مسئله کشمیر نقش‌آفرینی مثبتی داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала