نان لاکچری و سفارشی در نانوایی‌های تهران +عکس

اشتراک
فروش نان سنگگ کنجدی و نازک شده در برخی از نانوایی‌ها با قیمت ۷ تا ۱۰ هزار تومان موضوع بحث برانگیز این روزها در فضای مجازی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، مدت‌هاست که با افزایش هزینه‌های تولید نان در ایران، علاوه بر کاهش کیفیت نان، حجم چانه خمیر کمتر شده و نان‌های کوچک‌تری در نانوایی‌ها پخت می‌شود. از طرف دیگر برخی نانوایی‌ها برای جبران هزینه‌های خود اقدام به گران فروشی می‌کنند و برای توجیه آن فروش نان‌های سفارشی را با پوشش افزودنی‌هایی مانند کنجد، سیاه‌دانه، سبزیجات، سبوس و غیره را مطرح می‌کنند. اما با رواج سفارش و تهیه نان لاکچری در نانوایی‌ها، قیمت فروش نان سنگگ سفارشی تا ۱۰ هزار تومان و نان بربری تا مرز ۵ هزار تومان کشیده شده است.

View this post on Instagram

A post shared by باشگاه خبرنگاران جوان | YJC (@yjc.news) on

به تازگی تصویری از یک نان سنگگ ۷ هزار تومانی آپشنالی که یک نانوایی آزادپز در شهرک غرب در اختیار مشتریان خود قرار داده بود توسط کاربران در صفحات اجتماعی منتشر می‌شود که واکنش‌هایی را نیز به دنبال داشته است. نان سنگگی که از نظر وزن و کیفیت پخت همچون نان سنگگ ۲ تا ۳ هزار تومانی بوده و تنها فرق آن استفاده از افزودنی‌هایی مانند کنجد و همچنین کشیده‌تر و نازک‌تر شدن نان می‌باشد. این نان با عنوان نان سفارشی و لاکچری با قیمت چند برابری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

View this post on Instagram

A post shared by پایگاه خبری رتبه آنلاین (@rotbehonline) on

کاربران زیادی عنوان می‌کنند از مدت‌ها پیش با وجود کاهش وزن خمیر نان از ششصد گرم به چهارصد گرم، قیمت نان افزایش یافته است. از طرفی برخی به دلیل اینکه در صف نان نایستند سفارش نان کنجد‌دار بزرگ می‌دهند. این کاربران عقیده دارند در صورتی که این موضوع به صورت جدی پیگیری نشود نانوایی‌ها نان ارزان را بی‌کیفیت خواهند پخت و نان گران را بهتر می‌پزند و به این ترتیب قیمت نان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

View this post on Instagram

A post shared by روزنامه خبرجنوب (@khabarnewspaper) on

برخی از کاربران از این اتفاق با نام سوء‌مدیریت و برخی دیگر تبعیض، یاد می‌کنند. کاربران بر این باورند این خود مردم هستند که تبعیض را ایجاد می‌کنند و گرانی را به وجود می‌آورند. اما گروه دیگری از کاربران دلیل این اتفاق را عدم نظارت صحیح و بی‌توجهی اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала