حمله نیروهای یمنی به مرکز فرماندهی ائتلاف سعودی

© AFP 2023 / Abdullah Al-Qadryحمله نیروهای یمنی به مرکز فرماندهی ائتلاف سعودی
حمله نیروهای یمنی به مرکز فرماندهی ائتلاف سعودی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای تحت کنترل جنبش انصارالله یمن از شلیک یک فروند موشک بالستیک از نوع «بدر1-پی» به سمت مرکز فرماندهی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی در نجران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری برنا، نیروهای تحت کنترل انصارالله جمعه شب یک فروند موشک بالستیک «بدر1-پی» را به سمت مرکز فرماندهی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در نجران واقع در جنوب عربستان شلیک کردند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح تحت کنترل جنبش انصارالله یمن گفت که این موشک دقیقا به هدف مورد نظر در منطقه «سقام» در نجران اصابت کرد که در پی آن شماری از شبه نظامیان کشته و زخمی شدند.

یادآور می شود نیروهای مسلح تحت کنترل جنبش انصارالله یمن دیشب همچنین سه فروند موشک بالستیک زلزال-1 را به سمت مواضع ائتلاف سعودی در منطقه عسیر در جنوب عربستان شلیک کردند.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این درگیری نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала