سنت‌های غیر معمول عید قربان در کشورهای عربی + عکس،ویدئو

© Sputnik / Soheil Gargariسنت‌های غیر معمول عید قربان در کشورهای عربی + عکس،ویدئو
سنت‌های غیر معمول عید قربان در کشورهای عربی + عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یازدهم آگوست جهان اسلام عید قربان را جشن می گیرد. هر کشوری سنت‌های خاص خود را در این جشن دارد. اسپوتنیک اتفاقات ویژه کشورهای عربی در این روز را گردآوری نموده است.

اسپوتنیک توجه شما را به سنت‌های غیر معمول عید قربان در کشورهای عربی جلب می‌نماید:

جای دست خونین بر روی دیوار

در بسیاری از استان‌های کشور مصر مرسوم است که یک دست را به خون قوچ آغشته کرده و یک نشان قرمز بر روی دیوار خانه یا ماشین می‌گذارند.

در مصر همچنین بررسی قلب حیوانات قربانی شده مرسوم است. اعتقاد بر این است که قلب حیوان قربانی شده نشان دهنده قلب فردی است که آن را قربانی کرده است. قلب قوچ می تواند روشن یا تیره باشد و این امر وابسته به افکار شخص قربانی کننده دارد.

رنگ کردن چشمان، دفن کردن خون

در لیبی مرسوم است که چشم یا پشم حیوان قربانی را با آنتیموان رنگ می‌کنند. سپس، پس از ذبح و نماز ، خون حیوان دفن می‌شود تا از آن جن که برای انسان خطرناک است، خارج نشود.

پیچیدن در پوست حیوان ذبح شده

مریم هانین مراکشی به اسپوتنیک گفت که در این تعطیلات یک رسم باستانی به نام بو‌جولود وجود دارد. دلیرترین فرد محله پوست تمیز و خشک شده حیوان ذبح شده را به تن می‌کند و راهی پرسه زدن در خیابان‌ها می شود.

​سپردن سبد سبز به دریا

در بحرین و برخی از کشورهای همسایه، مرسوم است که تمامی اعضای خانواده ایام تعطیلات را در کنار دریا سپری می‌کنند. مردم لباس‌های جشن ملی خود را می‌پوشند و سبد‌هایی از جوانه گندم یا جو را همراه با خود دارند. آنها آوازهای ملی می‌خوانند و سپس با آرزوی بهترین‌ سهم از زندگی برای خود، سبدهای سبز را به دریا می‌اندازند.

​جنگ گوسفندها

در الجزایر قبل از ذبح، جنگ گوسفندها برگزار می‌شود. جمعیت زیادی برای تماشای این جنگ جمع می‌شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала