آیا عراق از روسیه اس ـ 400 خواهد خرید؟

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر آیا عراق از روسیه اس ـ 400 خواهد خرید؟
آیا عراق از روسیه اس ـ 400 خواهد خرید؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرکوت شمس الدین، عضو مجلس نمایندگان پارلمان عراق اعلام کرد کشور وی در حال حاضر نیازی به خرید سامانه های موشکی پدافند هوایی اس 400 از روسیه ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، سرکوت شمس الدین گفت:" فعلاً ما تجهیزات نظامی کافی در اختیار داریم و فکر می کنم باید در چیزهای دیگر از جمله نفت، راه آهن ، جاده سازی و دیگر تاسیسات زیر ساختی و نه در اس 400 سرمایه گذاری کنیم".

این نماینده پارلمان عراق در عین حال قبول کرد که ممکن است عراق در آینده به چنین سامانه های دفاعی نیاز پیدا کند اما متذکر شد خریداری اس 400 روسی به روابط بغداد با واشنگتن لطمه خواهد آورد. به گفته وی عراق نباید روابط خود با امریکا را خراب کند چون "آمریکا خواهان دفاع از این کشور در برابر خطرات خارجی و داخلی است".

پیشتر حیدر منصورهادی ، سفیر عراق در روسیه نیز اعلام کرده بود هیچ تصمیم درباره خریداری اس 400 از روسیه گرفته نشده است.

اس400 (Triumf) نسل جدید سامانه های پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی "الماس" طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود. 

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала