افشای نقش بولتون در سوء قصد به جان رهبر ونزوئلا

© REUTERS / Miraflores Palaceافشای نقش بولتون در سوء قصد به جان رهبر ونزوئلا
افشای نقش بولتون در سوء قصد به جان رهبر ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد دارای مدارک و شواهد حاکی از آن است که سوء قصد یک سال قبل به جان وی به دستور جان بولتون، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری آمریکا انجام شده اما هیچ اساسی برای گناهکار دانستن خود دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در این قضیه در اختیار ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، مادورو این مطلب را در مصاحبه با ماکس بلومنتال، روزنامه نگار آمریکایی اعلام کرد.

تلاش برای سوء قصد به جان مادورو روز 4 اوت سال 2018 صورت گرفت. در آن زمان هنگام رژه در کاراکاس چند بالگرد حامل مواد منفجره به سوی جایگاه رئیس جمهور ونزوئلا پرواز کردند. خود رئیس جمهور ونزوئلا در جریان این حادثه آسیب ندید اما 7 نفر از اعضای گارد ملی این کشور آسیب دیدند.

مادورو پیشتر نیز جان بولتون را به تدوین طرح ترور خود متهم کرده و افزوده بود مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری آمریکا رهبری طرح تروریستی دخالت در امور داخلی ونزوئلا ذا بر عهده دارد.

اعتراضات گسترده علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور فعلی ونزوئلا در تاریخ 21 ژانویه امسال آغاز شد و در روز 23 ژانویه خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. در پی این حوادث کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.

همچنین کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود را با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها اعلام کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала