سورپرایز ناوشکن «دماوند» با موشک‌های ایرانی + عکس

© Photo / IRNAسردار قاسم سلیمانی
سردار قاسم سلیمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نصب موشک های عمود پرتاب بر روی شناورهای نیروی دریایی ارتش، یک پیشرفت قابل توجه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، در جمع خبرنگاران از طی شدن آخرین مراحل ساخت جدیدترین ناوشکن این نیرو در دریای خزر (ناوگان شمال) خبر داد. ناوشکن دماوند که قرار است جایگزین شناور قبلی با همین نام شود که در دی ماه سال 96 در بندرانزلی دچار سانحه شد.

ناوشکن دماوند از سری شناورهای کلاس موج است که ساخت آنها با ناوشکن جماران در ناوگان جنوب آغاز شد. حالا ناوشکن دماوند2 جدیدترین شناور از این کلاس است که فرایند ساخت آن در شمال کشور با سرعت خوبی به پیش می‌رود.روی ناو دماوند، پرتابگرهای عمودی موشک نصب خواهد شد که مؤید گمانه زنی فوق الذکر است.

در طراحی‌های جدید، علاوه بر موشک‌های ضد کشتی، موشک‌های راهکُنشی (تاکتیکی) جدید با برد کوتاه -مانند نمونه دریاپایه موشک هلفایر- نیز به صورت عمودی نصب و پرتاب می‌شوند تا تعداد بیشتری موشک در دسترس باشد.

​در واقع ناو جنگی که علاوه بر تجهیزات سنتی خود شامل توپخانه، موشک ضدکشتی و اژدر، به موشک‌های پدافند هوایی برای دفاع از خود، موشک‌های برد بلند پدافند هوایی برای ایجاد منطقه خطر با مساحت بزرگ برای هواگردهای دشمن و نیز موشک‌های کروز ضد اهداف زمینی برخوردار باشد به یک مؤلفه نظامی با قابلیت اعمال سیاست های مدنظر کشور دارنده ناو تبدیل می شود؛ امری که در صورت تحقق در ناوگان نیروی دریایی راهبردی ارتش، بخش بزرگی از راه رسیدن به نیروی دریایی در تراز جمهوری اسلامی ایران را طی خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала