پهپادهای ایران به بمب های هدایت شونده مجهز می شوند+عکس

© Sputnik / Evgeny Biyatovپهپادهای ایرانی به بمب های هدایت شونده مجهز می شوند+عکس
پهپادهای ایرانی به بمب های هدایت شونده مجهز می شوند+عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پهپادهای ایرانی با تجهیز به بمب های هوشمند هدایت ماهواره ای توان تهاجمی خود را افزایش دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران از سه بمب هوشمند و هدایت‌شونده به نام های یاسین،‌ بالابان(پرنده شکاری) و قائم برای پرتاب از جنگنده‌ها و پهپادها رونمایی کرد.

بمب یاسین دو سال پیش برای اولین بار در جریان رزمایش نیروی هوایی ارتش ایران عملیاتی و از جنگنده‌های اف‌ــ7 نهاجا شلیک شد. بمب‌ قائم نیز در سال 96 و در جریان رونمایی از پهپادهای مهاجر6 رونمایی شده‌ بودند. بمب بالابان در این بین، بمب جدیدی بود که برای اولین بار به‌ نمایش درمی‌آمد. به‌ گفته وزیر دفاع ایران، این بمب برای حمل توسط پهپاد جت کرار طراحی و تولید شده و یکی از دلایل استفاده از مکانیزم بالهای جمع‌شونده در این بمب نیز به همین منظور است. بمب بالابان همچنین از سیستم هدایت مبتنی بر INS&GPS نیز بهره می‌برد.

طرز کار این بمب به این صورت است که مشخصات هدف قبل از پرواز، طرح‌ریزی و به مجموعه هدایت و کنترل بمب منتقل می‌شود. پس از رهایش، بال‌های تاشوی بمب باز شده و با کمک سیستم هدایت، به‌سمت هدف حرکت می‌کند. بمب بالابان با برخورداری از سیستم هدایت GPS عملاً به یک بمب هدایت ماهواره‌ای بدل شده که تجهیز این بمب به چنین سیستمی مزیت‌های فراوانی همراه خود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала