جنگ با ایران، مادر همه جنگها

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی
روحانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روحانی: جنگ با ایران مادر جنگ‌هاست. ما هیچ‌وقت از تهدید نترسیده و در برابر تهدید، تهدید خواهیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس جمهور ایران در دیدار با وزیر امور خارجه ایران اعلام نمود که جنگ با ایران مادر همه جنگ‌ها خواهد بود.

مقامات آمریکا، محمد جواد ظریف، وزیرامورخارجه ایران را در فهرست تحریمی گنجاندند. مقامات عالیرتبه آمریکا اعلام کردند که دیگر ظریف را یک تماس اولویت دار نمی‌دانند که در زمان بحث پیرامون معامله هسته‌ای بود و آمریکا از آن توافق خارج شد.

دیرتر ظریف اعلام کرد که مقامات آمریکا او را در لیست تحریمی شامل کردند زیرا او را تهدیدی برای دستور روز آمریکا دانستند.

روحانی در دیدار با ظریف اعلام کرد:«صلح با ایران مادر همه صلح ها و جنگ با ایران مادر همه جنگها خواهد بود. دوباره تکرا رمی کنم، صلح در ازای صلح».

وی متذکر شد که اگر آمریکایی ها خواهان مذاکره با ایران هستند، باید ابتدا تمام تحریم های ضد ایرانی را لغو کنند.

سردار علی فدوی - اسپوتنیک ایران
مغلوب شدن آمریکایی‌ها در رویارویی با سپاه در خلیج فارس

 در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

به دنبال تشدید مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا و تعلل اروپایی‌ها در اجرای وعده‌ها و تعهدات برجامی آنها، شورای عالی امنیت ملی ایران همزمان با سالروز خروج آمریکا از برجام با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو این توافق اعلام کرد که ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

پس از انتشار این بیانیه، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران نیز با اعلام اینکه ایران به کشورهای باقیمانده در برجام 60 روز مهلت داده تا به تعهدات خود ذیل این توافق هسته‌ای عمل کنند و زمینه تأمین منافع ایران در این توافق را فراهم کنند، تأکید کرد که در نامه‌ای که به این کشورها فرستاده، پیامدهای نادیده گرفتن این ضرب‌الاجل تعیین شده را مفصل شرح داده است.

پیش از این روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عصر روز جمعه، 28 تیر، یک فروند نفتکش انگلیسی با نام stena impero هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.
کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه ای با اشاره به توقیف نفتکش بریتانیایی توسط ایران در تنگه هرمز، این اقدام ایران را تشدید خشنونت خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала