از استفاده دوباره بطری‌های یکبار مصرف خودداری کنید! +عکس، ویدئو

© Flickr / Danny HowardBottle Water
Bottle Water - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان به استفاده مجدد از بطری‌های یکبار مصرف پلاستیکی و پر‌کردن دوباره آنها، به دلیل به دنبال داشتن خطرات بسیار برای سلامتی، هشدار می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، محققان دانشگاه ایالتی نیویورک در فردونیا با مطالعه بر روی بطری‌های پلاستیکی آب معدنی دریافتند که این بطری‌ها حاوی میکروپلاستیک‌ها یا ذرات پلاستیکی بسیار کوچک هستند؛ ضمن اینکه در ساخت این بطری‌های پلاستیکی از پلی اتیلن ترفتالات استفاده می‌شود که پس از مدتی و یا در صورت گرم شدن، دو ماده شیمیایی آنتیموان و بیسفنول آ را آزاد می‌کنند. ماده شیمیایی بیسفنول آ که معمولا با BPA شناخته می‌شود، سیستم هورمونی را مختل می‌کند و بر روی اندام‌ها و توانایی‌های تولید مثلی تاثیر نامطلوبی می‌گذارد و می‌تواند زمینه ابتلا به ناباروری، سرطان، دیابت و چاقی را به وجود آورد.

View this post on Instagram

A post shared by Khabaronline.ir (@khabaronline) on

متخصصان ضمن تاکید به استفاده از بطری‌های شیشه‌ای و انتخاب بطری‌های بدون BPA، به استفاده مداوم از بطری‌های یکبار مصرف پلاستیکی نیز هشدار می‌دهند. علاوه بر این، نکته دیگری را نیز یادآور می‌شوند که دهانه بطری‌های آب معدنی بسیار کوچک بوده و با هر بار استفاده به میکروب آلوده خواهند شد و تمیز کردن‌شان دشوار خواهد بود و موجب انتقال بیماری می‌شوند.

غالب کاربران با استفاده دوباره بطری‌های پلاستیکی برای نگه داشتن مایعات مخالف هستند و عقیده دارند این عمل باعث آزاد شدن مواد سمی و بروز سرطان می‌شود. آنها عنوان می‌کنند با وجود اثبات شدن خطرات ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و بطری‌های آب معدنی همچنان به استفاده از آنها سرگرم هستیم و حتی اگر بخواهیم نیز نمی‌توانیم آنها را از زندگیمان جدا کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала