اطلاعات خورشیدی«پارکر» به زمین رسید + عکس

اشتراک
کاوشگر خورشیدی «پارکر» پس از دو ملاقات اول خود با خورشید، برای سومین بار به دیدار خورشید خواهد رفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت engadget.com، کاوشگر پارکر که متعلق به سازمان ناساست در ماه‌های گذشته دو بار به خورشید نزدیک شد. این کاوشکر اول سپتامبر برای سومین بار به دیدار خورشید خواهد رفت.

کاوشگر «پارکر» اطلاعات زیادی در باره  خورشید جمع‌آوری کرده است که می تواند در شناخت بهتر خورشید به محققان کمک کند. 22 گیگابایت داده‌های علمی جمع‌آوری شده طی این دو ملاقات به گروه مأموریت پارکر در آزمایشگاه فیزیک کاربردی «جانز هاپکینز» در مریلند ارسال شد که بیش از حد انتظار محققان است.

​محققان پروژه پارکر که در زمین مستقر هستند با آموزش کاوشگر به ارسال داده‌های بیشتر، اطلاعات بیشتری از دومین ملاقات پارکر با خورشید در ماه آوریل به دست آوردند. در آنزمان هر چهار مجموعه ابزار علمی پارکر مشغول جمع‌آوری اطلاعات بودند به همین دلیل محققان گروه مأموریت انتظار دارند تا  25 گیگابایت دیگر از داده‌های علمی را تا 15 اوت دریافت کند.

قرار است پرواز سوم پارکر به سمت خورشید  تاریخ 27 اوت آغاز ‌شود و در اول سپتامبر به نزدیکترین فاصله ممکن با خورشید برسد. کاوشگر خورشیدی پارکر سریع‌ترین ساخته دست بشر است و تنها کاوشگری است که در طول تاریخ توانسته به خورشید نزدیک شود. قرار است این کاوشگر 7 ملاقات با خورشید داشته باشد که تاکنون دو ملاقات را سپری کرده و در حال آمادگی برای سومین دیدار است.

​محققان گروه ماموریت امیدوارند که طی چند سال عملیات این کاوشگر، بتوانند اطلاعات لازم را برای کشف برخی از بزرگترین اسرار خورشید از جمله اینکه چرا تاج خورشیدی بسیار گرمتر از سطح مرئی آن است، جمع کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала