ایران برای استرداد محکومان افغانستان اعلام آمادگی کرد

© AP Photo / Hoshang Hashimiایران برای استرداد محکومان افغانستان اعلام آمادگی کرد
ایران برای استرداد محکومان افغانستان اعلام آمادگی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس قوه قضائیه ایران نسبت به استرداد محکومان افغانستانی به کشورشان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران در دیدار با فضل هادی مسلم یار، رئیس مجلس سنای افغانستان و هیات همراه با اشاره به اینکه بیش از دو میلیون تبعه افغانستانی مقیم ایران مهمانان عالیقدر این کشور هستند، نسبت به استرداد محکومان افغانستانی به کشورشان اعلام آمادگی کرد.

رئیس قوه قضائیه ایران همچنین با بیان اینکه روابط دو کشور ریشه در اعتقادات و باورهای دو ملت دارد، اظهار داشت: امروز بیش از دو میلیون تبعه افغانستان در کشور ما حضور دارند که احساس می کنند در خانه خود هستند و مردم ایران نیز حضور آنان را گرامی می دارند. ما این عزیزان را مهمانان عالیقدر خود می دانیم و امیدواریم شرایط افغانستان به گونه ای باشد که بتوانند به وطن خود بازگردند.

نماینده ی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان،  ایوو فریسن - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
پناهندگان افغانستان نیاز به کمک بیشتر دارند

رئیسی در ادامه تصریح کرد: ما آمادگی داریم که در صورت فراهم شدن زمینه های لازم، محکومان افغانستانی را جهت ادامه دوران محکومیت خود به کشورشان مسترد کنیم و در این زمینه باید رایزنی های لازم و بررسی های مصداقی و موردی صورت گیرد.

رئیس مجلس سنای افغانستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در ایران، از کمکهای ملت و دولت این کشور به دولت و مردم افغانستان در مقاطع مختلف تاریخی قدردانی کرد و خواستار همکاری و گسترش هر چه بیشتر مناسبات میان دو کشور شد.

فضل هادی مسلم یار دستور رهبر ایران در خصوص آموزش کودکان افغانستانی در ایران را بی سابقه توصیف کرد و از رئیس قوه قضاییه خواست که در چارچوب تفاهمنامه ها و مقررات نسبت به محکومان افغانستانی که امکان استرداد آنان وجود دارد، اقدامات لازم صورت گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала