حوثی ها از ارتفاعات هممرز با عربستان بیرون رانده شدند

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisحوثی ها از ارتفاعات هممرز با عربستان بیرون رانده شدند
حوثی ها از ارتفاعات هممرز با عربستان بیرون رانده شدند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش یمن طی نبردی حوثی ها را از ارتفاعات «الدجاس» در مرز باعربستان سعودی عقب راند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری یمنی «صبا» از ریاض، ارتش دولتی یمن روز سوم ماه اوت، در جریان نبردی با شبه‌نظامیان جنبش «انصار الله» (حوثی‌ها)، ارتفاعات «الدجاس» در مرز با عربستان سعودی را تصرف کرد.

در خبر منتشره آمده است:« نیروهای ارتش با حمایت بالگردهای ائتلاف عربی توانستند ارتفاعات «الدجاس» در شمال-شرق «سعدا» را آزاد کنند».

مطابق با گزارش رسانه طرفدار عربستان، در نتیجه این عملیات دهها حوثی کشته و زخمی شده‌اند. پیشتر حوثی‌ها خبر ضربات موشک های بالستیکی به سربازخانه ارتش عربستان سعودی را گزارش داده بودند که درنتیجه این حمله تعدادی زیادی از نظامیان سعودی کشته و زخمی شده‌اند.

کشور یمن از سال 2011 گرفتار یک بحران سیاسی شده‌است. در این سال اعتراضات خیابانی علیه علی عبدالله صالح که در عمل به رئیس‌جمهور مادام‌العمر کشور تبدیل شده بود منجر به برکناری او از قدرت شد. در سال 2012 عبدربه منصور هادی در یک انتخابات تک‌نفره به عنوان رئیس‌جمهور کشور انتخاب شد اما اختلافات سیاسی ادامه یافته و دو گروه انصارالله (به رهبری حوثی‌ها) و نیز القاعده وارد درگیری با حکومت مرکزی و یکدیگر شدند. حوثی‌ها در سپتامبر 2014 صنعا را تصرف کرده و تشکیل حکومت وحدت ملی را اعلام کردند. منصور هادی و دولت او در سال 2015 استعفای خود را اعلام کردند اما ماه مارس ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی حملات هوایی را علیه حوثی‌ها و در حمایت از دولت هادی با نام طوفان قاطعیت آغاز کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала