نمونه ازدواج ساده و دوری از تجملات در ایران

© Photo / IRNAعذرخواهی آذری جهرمی از ایرانیان
عذرخواهی آذری جهرمی از ایرانیان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از میزان هزینه مراسم ازدواجش سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  ، محمد جواد آذری جهرمی اظهار داشت که سال‌هاست که شعار ازدواج ساده‌تر در کشور مطرح می شود و افزود : نمی‌شود که مسئولان تنها شعار ازدواج آسان دهند، اما فرزندان‌شان خلاف این موضوع عمل کنند و در بهترین تالار‌ها مراسم‌های خود را برگزار کنند، به همین دلیل مسئولان برای تحقق این شعار باید از خانواده‌های خود شروع کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: متاسفانه امروزه یک نگاه رقابتی برای هزینه ازدواج و جهیزیه ایجاد شده است و همه با این تفکر که «یک شب است و دیگر تکرار نمی‌شود»، در مسیر ازدواج با مشکل برمی‌خورند و این امر موجب کاهش تمایل به ازدواج می‌شود و این موضوع نیاز به فرهنگسازی و عمل به آن دارد.

آذری جهرمی تأکید کرد: برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان، مسئولان در تمام سطوح باید از خود شروع کنند و نباید شاهد ازدواج‌های مفصل در خانواده‌های آن‌ها باشیم.

او با بیان اینکه بهتر است مسئولان از پشت قاب‌ها خارج شوند تا نحوه زندگی شخصی‌شان به تصویر کشیده شود، افزود: با این کار زندگی مسئولان نیز مانند مردم ساده می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فضای مجازی وسیله‌ای برای اصلاح الگوی رفتاری و عملی جامعه و خانواده‌هاست.

آذری جهرمی تصریح کرد: برای اصلاح آسیب‌های اجتماعی در جامعه و فضای مجازی باید مسئولان را تشویق کنیم که تعاملات موفق زندگی خود را به اشتراک بگذارند تا به عنوان الگویی موفق در حوزه خانواده به شمار آیند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دنباله گفت : سال ۸۳ با فروش یک سیم کارت و یک گوشی توانستم ازدواج کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه حلقه‌ای که برای همسرم خریدم ۱۱۰ هزار تومان شد، گفت: آینه و شمعدان، تعداد مختصری لباس، از هزینه‌های اولیه ازدواج ما بود.

آذری جهرمی با بیان اینکه جشن عروسی ما در سالن تلاش وزارت رفاه برگزار شد، تصریح کرد: مجموع هزینه‌های ازدواج ما یک و نیم میلیون تومان شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала