بازداشت 30 نفر در پی تجمع غیرقانونی در مسکو

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر بازداشت 30 نفر در مسکو در پی تجمع غیرقانونی و اخلال در نظم
بازداشت 30 نفر در مسکو در پی تجمع غیرقانونی و اخلال در نظم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی تجمع غیرقانونی و اخلال در نظم 30 نفر در مرکز شهر مسکو بازداشت شدند.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت کشور روسیه اعلام کرد که در مرکز شهر مسکو حدود 350 نفر در یک تجمع غیرقانونی به دلیل رد صلاحیت نامزدهای اپوزیسیون برای شرکت در انتخابات محلی مجلس مسکو شرکت کردند.

براساس این گزارش، از ساعت 14:30 دقیقه امروز به وقت مسکو، حدود 350 نفر در یک تجمع غیرقانونی در مسکو حضور یافتند که 30 نفر به دلیل اخلال در نظم بازداشت شدند.

پیشتر حزب آزادی خواه از تجمعی در ارتباط با انتخابات مجلس محلی در 3 ماه اوت در مسکو خبر داده بود. شهرداری پیشنهاد داده بود این تجمع در خیابان "ساخارووا" انجام شود، اما متقاضیان اصرار داشتند این تجمع در "میدان لوبیانکا" صورت گیرد. حزب آزادی خواه پس از آن مذاکرات را متوقف کرده بود.

پلیس مسکو ضمن هشدار درباره خطرات ناشی از اقدامات تحریک آمیز، از شهروندان خواست از مشارکت در هر گونه تجمع هماهنگ نشده خودداری کنند. پلیس اعلام کرده بود، مجریان قانون جهت تامین نظم و امنیت شهروندان، در برابر نقض قانون اقدامات و تدابیر لازم را اتخاذ کرده و فورا واکنش نشان خواهند داد.

شایان ذکر است که پیش از این روز شنبه 27 ژوئیه، مسکو شاهد تظاهرات بدون مجوز بیش از 3 هزار نفر به دلیل رد صلاحیت نامزدهای اپوزیسیون برای شرکت در انتخابات محلی مجلس مسکو بود. کاندیداهای اپوزیسیون از آنجایی که نتوانسته‌اند امضای کافی برای کاندیداتوری خود کسب کنند، امکان ثبت نام در انتخابات (8 سپتامبر) را بدست نیاوردند. همچنین در جریان این اعتراضات بیش از هزار نفر به دلیل نقض قانون بازداشت شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала