آزمایش موشکی نوبتی در کره شمالی

© REUTERS / KCNAЗапуск баллистической ракеты в КНДР
Запуск баллистической ракеты в КНДР  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره شمالی تأئید کرد که روز 2 اوت سلاح موشکی جدیدی را با نظارت کیم جونگ اون، رئیس شورای دولتی این کشور مورد آزمایش قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری دولتی کره شمالی  اعلام کرد شلیک آزمایشی موشک جدید با هدف امتحان کردن مشخصات پروازی آن ، قابلیت کنترل و بررسی میزان دقت در اصابت این موشک به هدف انجام شده است.

خاطرنشان می شود که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از پرتاب موشک جدید ابراز رضایت کرده و دانشمندان و مهندسان را که در ساخت و طراحی ان شرکت داشتند، مورد تشویق قرار داد.

کره شمالی طی دو هفته اخیر چند آزمایش نظامی انجام داده است.

از جمله روز 31 ژوئیه یک سلاح موشکی هدایت شونده جدید مورد آزمایش قرار گرفت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی ضمن اعلام این خبر خاطرنشان می سازد سلاح جدید نقش مهمی در عملیات جنگی زمینی ایفا خواهد کرد.

گفته  شد آزمایش انجام شده بطور علمی ثابت کرد که مشخصات تاکتیکی و فنی سلاح موشکی جدید به شاخص های مقرر رسیده و ثمر بخشی کل سیستم مربوطه را نشان داده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از نتایج این  آزمایش تسلیحاتی نیز ابراز رضایت کرده و اظهار داشت سلاح جدید برای نیروهایی که هدف آن قرار گیرند" بدبختی ناگزیر " خواهد شد.

پیشتر کره شمالی در سواحل دریای ژاپن پرتاب های آزمایشی موشک های بالستیکی را انجام داد اما به عقیده نظامیان کره جنوبی این موشک های کوتاه برد بودند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد  دو موشک به ترتیب 36 دقیقه و 57 دقیقه پس از نیمه شب از اطراف شهر ونسان کره شمالی به سوی دریای ژاپن شلیک شدند.

چون گون دو، وزیر دفاع کره جنوبی اعلام کرد موشک ها مسافت بین 240 تا 33 کیلومتر ار پشت سر گذاشتند و حداکثر ارتفاع پرواز آنها 30 کیلومتر بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала