سقوط بی سابقه بهای نفت در جهان

CC0 / PIxabay / سقوط بی سابقه بهای نفت در جهان
سقوط بی سابقه بهای نفت در جهان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده کارشناسان برنامه تهاجمی دولت آمریکا برای وضع تعرفه بر کالاهای چینی باعث کاهش ۸ درصدی بهای نفت در بازارهای جهانی شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت که از اول ماه سپتامبر (دهم شهریور) بر سیصد میلیارد دلار دیگر از واردات کالا از چین ۱۰ درصد تعرفه وضع می‌کند.

به عقیده شبکه سی. ان. ان این اقدام موجب نگرانی سرمایه‌گذاران شده است. همچنین احتمال می‌رود که چین نیز دست به اقدام متقابل بزند.

در پی اعلام تصمیم ترامپ، بهای نفت با هشت درصد کاهش به ۵۳.۹۵ دلار در هر بشکه رسید که این رقم بیشترین میزان کاهش بهای نفت طی فقط یک روز در چهار سال اخیر است.

«رایان فیتسموریس» تحلیلگر بازار انرژی گفت: این مساله نگرانی‌ها درباره کاهش شدید رشد اقتصادی را افزایش داده است.

تصمیم تازه ترامپ همچنین باعث افت ارزش سهام در بازارهای بورس آمریکا و کاهش ارزش اوراق قرضه این کشور شد.

هفته جاری پس از آنکه فدرال رزرو (بانک مرکزی) آمریکا برای اولین بار طی یازده سال اخیر نرخ بهره بانکی را کاهش داد نگرانی‌ها درباره تضعیف اقتصاد این کشور افزایش یافت. با اعلام تصمیم ترامپ این نگرانی‌ها تشدید شده است.

«موسسه مدیریت عرضه» اعلام کرد فعالیت بخش‌های تولید آمریکا طی ماه جاری (ژوئیه) به پائین‌ترین سطح طی سه سال اخیر رسیده است.

چین دومین اقتصاد بزرگ دنیاست که تاکنون در جریان جنگ تجاری اقدامی علیه واردات نفت آمریکا انجام نداده است. اما در صورت تشدید این جنگ اقتصادی ممکن است که پکن موضع خود را در مورد نفت آمریکا تغییر داده و بر آن تعرفه وضع کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала