تحولات شدید در سیاست امارات نسبت به ایران

© AFP 2023 / Karim Sahibتحولات شدید در سیاست امارات نسبت به ایران
تحولات شدید در سیاست امارات نسبت به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابوظبی از موضع تجاوزکارانه و دخالت در امور داخلی ایران دست برداشته و همه تلاش های خود را صرف عادی سازی روابط با تهران خواهد کرد.

ابوظبی از موضع تجاوزکارانه و دخالت در امور داخلی ایران دست برداشته و همه تلاش های خود را صرف عادی سازی روابط با تهران خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری آنادولو با استناد به منابعی در امارات اطلاع داد در نشست محرمانه مقامات این کشور در اینباره صحبت شده است.

در این نشست با شرکت محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد، شیخ محمد بن راشد المکتوم، نخست وزیر امارات و امیر ابوظبی  از سیاست خارجی کشور خود به شدت انتقاد کرده و  خواستار تجدید نظر امارات در سیاست خارجی خود نسبت به تعدادی از کشورها شد.

المکتوم گفت:" شما امیدوار حمله آمریکا به ایران هستید اما ترامپ حتی پس از سرنگونی پهپاد امریکایی توسط تهران، جمهوری اسلامی را به گفتگو فرا خوانده اسن. اگر بر فرض آمریکا به ایران حمله کند،  تهران با حمله مستقیم یا از طریق حمله نیابتی از سوی جنبش انصارالله یمن به امارات و عربستان پاسخ خواهد داد.

نخست وزیر امارات افزود حتی اگر یک موشک به خاک امارات اصابت کند سرمایه گذران خارجی کشور ما ر ا ترک خواهد کرد و حتی کارگران آسیایی نخواهند ماند.

شیخ محمد بن راشد المکتوم خاطرنشان ساخت امارات باید سیاست خارجی خود را بطور بنیادی تغییر داده و پول های خود را در بسیاری از کشورها از یمن گرفته تا لیبی هدر ندهد.

خاطرنشان می شود محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات  به سخنرانی نخست وزیر این کشور توجه نشان داده و تصمیم گرفت تغییراتی در سیاست خارجی ابوظبی انجام دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала