وضعیت ترخیص دستگاههای استخراج بیت کوین در گمرک ایران اعلام شد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر وضعیت ترخیص دستگاههای استخراج بیت کوین در گمرک ایران اعلام شد
وضعیت ترخیص دستگاههای استخراج بیت کوین در گمرک ایران اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون گمرک ایران جزییات ترخیص دستگاه های استخراج بیت کوین را توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مهرداد جمال ارونقی، معاون گمرک ایران روند ترخیص دستگاه استخراج بیت کوین را توضیح داد و آن را منوط به دریافت مجوزهای لازم از وزارت صمت و انجام ثبت سفارش دانست.

معاون امور گمرکی ایران با ذکر این نکته که در حال حاضر ردیف تعرفه مذکوری در سطح شماره‌های فرعی برای این دستگاه‌ها وجود ندارد، افزود: در حال حاضر این کالا ذیل ردیف تعرفه 8471 که مربوط به ماشین‌های خودکار داده پردازی، ماشین‌های انتقال داده‌ها و ماشین‌های بررسی داده‌ها است طبقه‌بندی می‌شود. بنابراین اعلام ردیف تعرفه دستگاه‌های استخراج بین کوین «ماینر» از سوی گمرک، امری مرسوم و قانونی  بوده و هیچ ارتباطی با شرایط ورود این کالا به داخل کشور و سایر سیاست‌گزاری‌ها در این خصوص ندارد.

وی  ادامه داد: موضوع مورد اهمیت این است که واردکنندگان کالاهای مختلف اعم از دولتی و غیردولتی، طبق قانون، جهت اخذ «مجوز ورود» و «ثبت سفارش» باید منحصرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند؛ بنابراین با ارائه ثبت سفارش برای این کالا با ذکر نام کالا به صورت مذکور، ردیف تعرفه صحیح کالا، گمرک ملزم به انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا بوده و نمی‌تواند ایستایی را در این خصوص ایجاد کنند.

معاون گمرک ایران با ذکر اینکه متصدیان ذیربط در گمرک، در زمان انجام تشریفات گمرکی، قطعا مجوزهای قانونی لازم را بررسی و در صورت نیاز مطالبه و دریافت می‌ کنند اعلام کرد: در خصوص مجوزهای قانونی، گمرک حساسیت ویژه‌ای داشته و اگر کالایی علاوه بر «ثبت سفارش» نیاز به اخذ مجوز از سایر سازمان‌ها برای ترخیص کالا داشته باشد این مجوز یا مجوزها به صورت سیستمی اخذ و سپس اجازه خروج کالا از گمرک داده می‌شود.

در روزهای اخیر در ایران، هیات وزیران این کشور طی مصوبه ای با استخراج فرآورده های  پردازشی رمزنگاری شده موافقت کرده و آن را به عنوان یک فعالیت صنعتی و با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) مجاز دانسته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала