ناتو، روسیه را مقصر فسخ پیمان منع موشک های هسته ای میان برد دانست

© AFP 2023 / Justin Tallisناتو، روسیه را مقصر فسخ پیمان منع موشک های هسته ای میان برد دانست
ناتو، روسیه را مقصر فسخ پیمان منع موشک های هسته ای میان برد دانست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناتو در بیانیه ای اعلام کرد که پاسخ این اتحادیه به پایان پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، "هماهنگی و دفاعی" خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، ناتو در بیانیه ای اعلام کرد که پاسخ این اتحادیه به پایان پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، "هماهنگی و دفاعی" خواهد بود و در عین حال ناتو در تلاش برای روابط سازنده با روسیه می باشد.

این اتحادیه روز جمعه گفت: "روسیه به تنهایی مسئولیت فسخ پیمان را بر عهده دارد. ما پشیمان هستیم که روسیه آمادگی خود را نشان نداد و هیچ اقدام آشکاری برای بازگشت به تحقق تعهدات بین المللی خود انجام نداد."

ناتو همچنین اظهار داشت كه این اتحادیه قاطعانه متعهد به حفظ كنترل مؤثر تسلیحات بین المللی، خلع سلاح و منع گسترش سلاح ها هستند.

در این بیانیه آمده است: ناتو همچنین در تلاش برای ایجاد روابط سازنده با روسیه است.

امروز وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که پیمان منع موشک های میان برد هسته ای(پیمان INF) از امروز به خاطر آمریکا به پایان رسیده و مسئولیت این اقدام را متوجه آمریکا دانست.

اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده در سال 1987 پیمان منع موشک های میان برد هسته ای(پیمان INF) را امضا كردند و طرفین متعهد شدند كه تمام موشكهای بالستیک زمینی و كروز را با برد متوسط ​​و كوچك از بین ببرند. در اکتبر سال 2018 ، ترامپ از خروج واشنگتن به دلیل "عدم رعایت" مسکو به تعهدات خبر داد، اما طرف آمریکایی شواهدی ارائه نکرد. در سال 2019، روسیه نیز در واکنش به اقدامات ایالات متحده، مشارکت خود در پیمان منع موشک های میان برد هسته ای(پیمان INF) را به حالت تعلیق درآورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала