مذاکرات اسرائیل و عربستان

© AP Photo / Hassan Ammarمذاکرات اسرائیل و عربستان
مذاکرات اسرائیل و عربستان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری اقتصادی «بلومبرگ» روز پنج شنبه در گزارشی به نقل از یک مسئول اسرائیلی گزارش داد: عربستان سعودی و اسرائیل درباره یک پروژه گازی با یکدیگر مذاکره کرده اند؛ موضوعی که همگرایی احتمالی میان دو طرف را تفسیر می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا ، بلومبرگ با استناد به  یک مقام مسئول نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد عربستان در حال بررسی خرید گاز طبیعی از اسرائیل است.

«ایوب کارا» عضو سابق پارلمان اسرائیل در یک مصاحبه تلویزیونی با اشاره به برگزاری مذاکرات گازی میان اسرائیل و عربستان گفت: دو طرف بر سر امتداد یک خط لوله گازی که عربستان را به ایلات متصل کند، مذاکره کرده اند.

وی افزود: برای امتداد این خط لوله گازی، منطقه ایلات انتخاب شده است زیرا مشرف بر خلیج عقبه و نزدیک مرزهای عربستان سعودی است و تنها ۴۰ کیلومتر با عربستان فاصله دارد.

خبرگزاری بلومبرگ در این باره گزارش داد: عربستان، اسرائیل را شریکی مشتاق برای فروش گاز طبیعی می بیند زیرا شرکت های انرژی مقادیر زیادی گاز در آب های مدیترانه و  سواحل اسرائیل کشف کرده اند  که همچنان ۸۰ درصد از آنها بدون مشتری باقی مانده است.

گزارش بلومبرگ در حالی منتشر می شود که عربستان سعودی برای سرمایه گذاری بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد دلاری روی پروژه های گازی در یک دهه آتی برنامه ریزی می کند تا به صورت جزئی به درخواست روزافزون برق ارزان پاسخ دهد.

براساس خبرگزاری بلومبرگ، پروژه ای با این حجم، روابط دیپلماتیک رسمی میان عربستان و اسرائیل را می طلبد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала