حذف 476 حساب کاربری عربستان و امارات از فیسبوک

© Sputnik / Natalia Seliverstovaفیسبوک
فیسبوک  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیسبوک حساب های کاربری را به دلیل اقدامات هماهنگی که عربستان سعودی و امارات متحد عربی علیه یکسری کشورها انجام می دادند حذف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه شرکت فیسبوک آمده است که این شرکت حساب های کاربری در فیسبوک و «اینستاگرام، را به دلیل اقدامات هماهنگی که عربستان سعودی و امارات متحد عربی علیه یکسری کشورها انجام می دادند حذف کرد.

در ادامه ذکر شده است:«259 حساب کاربری ، 102 صفحه و 5 گروه و در فیسبوک و 17 حساب کاربری در «اینستاگرام» حذف شده‌اند که به انجام اقدامات هماهنگ امارات و عربستان علیه یکسری از کشورهای خاورمیانه ، آفریقای شمالی و شرقی از جمله لیبی، سودان، قطر و ترکیه ، لبنان، سوریه، اردن ومراکش می پرداختند».

قصد شرکت های نفتی آمریکا برای حصول توافق با روسیه  - اسپوتنیک ایران
رکورد بی سابقه خرید نفت چین از عربستان به خاطر افت واردات از ایران

شرکت «فیسبوک» روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای برای اولین بار رسما اعلام کرد که شبکه‌ای متشکل از صدها حساب کاربری جعلی در فیسبوک و اینستاگرام را شناسایی کرده است که در تلاش بوده تا دیدگاه‌های مورد نظر ریاض را هرچه بیشتر انتشار داده و به کشورهای رقیب عربستان سعودی حمله کند.

این شبکه تلاش کرده تا برنامه‌های اقتصادی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و عملیات نظامی این کشور در یمن را به عنوان یک موفقیت تبلیغ کند. این شبکه همچنین به صورت مداوم انتقاداتی از کشورهای همسایه مانند ایران، قطر و ترکیه را نشر داده و اعتبار شبکه خبری الجزیره و سازمان عفو بین‌الملل را زیر سؤال برده است.

شرکت فیسبوک 4 فوریه سال 2004 توسط مارک سوکربرگ و سه هم‌دانشگاهی او که در دانشگاه هاروارد تحصیل می‌کردند بنیان‌گذاری شد. فیسبوک یکی از معروف ترین شبکه های اجتماعی جهان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала