روسیه، اطلاعات سازمان ملل را فیک نامید

© REUTERS / Brendan McDermidنماینده روسیه چشم انداز تمدید پیمان استارت نو در دوره حکومت بایدن را ارزیابی کرد
نماینده روسیه چشم انداز تمدید پیمان استارت نو در دوره حکومت بایدن را ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان ملل اطلاعات غیرقابل تأیید درباره بحران ادلب را منتشر می کند.

 به گزارش اسپوتنیک، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل واسیلی نبنزیا، سازمان ملل را فیک نامید. 

آمریکایی ها در سوریه دزدی می‌کنند - اسپوتنیک ایران
آمریکایی ها در سوریه دزدی می‌کنند

پیش از این در جلسه شورای امنیت ، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه تأكید كرد كه بیش از 90 روز است که بمباران های سوریه و روسیه در ادلب منجر به بحران اوضاع در این شهر شده است.

در پاسخ ، نبزیا گفت كه دبیرخانه سازمان ملل نباید به اطلاعات غیرقابل قبول بسنده کند. وی گفت: "امروز اعلام شد كه روسیه به طور عمدی به بیمارستان ها حمله می كند ، این دروغ است."

وی اظهار داشت: "ما اطلاعات شورای امنیت در خصوص روسیه (کشتن غیرنظامیان) را انکار می کنیم. هدف آنها متوقف کردن [آتش] است: این کار برای حفظ حضور تروریست ها در ادلب، استفاده از آن برای مقابله با مقامات قانونی سوریه است".

پیش از این ، میشل باچلت ، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل گفته بود که در نتیجه حملات هوایی هواپیماهای هوایی سوریه و متحدان آن ، حداقل 103 غیرنظامی در طی 10 روز کشته شدند.

در تاریخ 22 ژوئیه ، وزارت دفاع روسیه بیانیه ای صادر کرد که در آن اتهامات حمله به اهداف غیرنظامی را رد کرد. در این راستا آسوشیتدپرس با استناد به منابع محلی ، ده‌ها کشته شده غیرنظامی را در نتیجه پشتیبانی نیروهای هوایی روسیه از نیروهای سوریه اعلام نمود.

در حالیکه، آمریکا به همراه متحدان این کشور از سال 2014 در سوریه و عراق عملیات هایی علیه گروهک تروریستی داعش صورت می دهند که در این نیروها در سوریه بدون موافقت رسمی مقامات این کشور حضور یافته اند. در دسامبر 2018 آمریکا اعلام کرد که خلافت داعش نابود شده است و نیروهای نظامی خود را از سوریه خارج می کند. با این وجود در سوریه همچنان نیروهای آمریکایی حضور دارند و همواره عملیات های جداگانه ای علیه تروریست ها انجام می دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала