چرا قیمت خودرو در بازار ایران افزایش می‌یابد؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جزئیات فروش فوق‌العاده ایران خودرو اعلام شد
جزئیات فروش فوق‌العاده ایران خودرو اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت خودرو در بازار طی روزهای گذشته روندی کاهشی داشت .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو معتقد است افزایش قیمت کارخانه‌ای برخی خودروها و بازگشت نرخ‌ خودرو به سایت‌ها دلیل رشد قیمت‌ها در بازار است.

وی در ادامه افزود:«قیمت خودرو در بازار طی روزهای گذشته روندی کاهشی داشت و تقاضای کم برای خرید خودو در حال تشدید این روند بود اما حالا مشاهده می‌کنیم که قیمت‌ها روندی افزایشی به خود گرفته و آشفتگی در بازار خودرو باز هم در حال شکل‌گیری است.

اقدام ایران خودرو و سایپا برای افزایش قیمت برخی تولیداتشان باعث شد تا روند کاهشی قیمت خودرو در بازار متوقف شود و شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار باشیم.

کاهش قیمت ارز و پایین آمدن تقاضای خرید خودرو باعث شده بود تا بازار طی روزهای گذشته آرام باشد و قیمت‌ها نیز روندی کاهشی را طی کند. در این شرایط اقدام خودروسازان برای افزایش قیمت برخی محصولات باعث شد تا بازار خودرو دوباره روندی افزایشی به خود بگیرد.

اگر خودروسازان قیمت محصولاتشان را افزایش نمی‌دادند، روند کاهشی قیمت‌ها در بازار ادامه می‌یافت.

حدود دو ماه بود که بازار خودرو به ثبات نسبی رسیده بود، ولی با اقدام خودروسازان برای افزایش قیمت برخی محصولات در کنار باز شدن امکان درج قیمت در سایت‌های اینترنتی، دوباره هرج و مرج و نابسامانی به بازار خودرو برمی‌گردد.

در شرایطی که قیمت ارز پایین آمده و تقاضایی برای خرید خودرو نیز وجود ندارد، دلیلی برای افزایش قیمت خودروسازان نمی‌بینیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала