مخالفت ایران با تبادل کشتی با انگلیس + عکس

© Fotolia / Curioso Photographyایران
ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بعیدی نژاد: طرح پیشنهادی برخی از رسانه های انگلیس برای تبادل کشتی های توقیف شده میان ایران و انگلیس غیر ممکن است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به توییت منتشره سفیر ایران در لندن، حمید بعیدی‌نژاد مخالفت خود با تبادل نفتکش‌های توقیف شده را اعلام کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن روز 30 ژوئیه در توییتر نوشت:«طرح پیشنهادی برخی از رسانه های انگلیس برای تبادل کشتی های توقیف شده میان ایران و انگلیس غیر ممکن است. انگلیس به طور غیرقانونی کشتی حامل نفت ایران را توقیف کرد این در حالی است که ایران کشتی انگلیس را به دلیل نقض برخی از مقررات امنیتی در تنگه هرمز توقیف کرده است».

​شایان ذکر است که چندی پیش مقامات جبل الطارق به‌ دستور مقامات انگلیسی و از طریق نیروهای انگلیسی یک نفتکش ایرانی به‌نام گریس 1 را توقیف کرده بودند. این اقدام انگلیسی‌ها با واکنش مقامات ایرانی روبه‌رو شده بود و مسئولان ایران تأکید کرده بودند که این «راهزنی دریایی» انگلیسی‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند.

پیش از این روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عصر روز جمعه، 19 ژوئیه، یک فروند نفتکش انگلیسی با نام استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد. ​

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала