ایران باید نفتکش انگلیسی را آزاد کند

© AP Photo / Yong Teck Lim وزیر خارجه بریتانیا
 وزیر خارجه بریتانیا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
راب: اگر ایرانی‌ها می‌خواهند به عنوان یک عضو مسئول جامعه جهانی پذیرفته شوند، باید به سیستم قانونمند جامعه جهانی پایبند باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از«اسکای نیوز»، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس خواستار آزادی کشتی انگلیسی شد و گفت اگر ایرانی‌ها می‌خواهند از تاریکی بیرون آمده و به عنوان یک عضو مسئول جامعه جهانی پذیرفته شوند، باید به سیستم قانونمند جامعه جهانی پایبند باشند.

وی افزود:«نمی‌شود کشتی‌های خارجی را به طور غیرقانونی توقیف کرد».

این در حالی است که نیروهای انگلیسی بیش از دو هفته پیش در جبل‌الطارق یک نفتکش حامل نفت ایران را با این ادعا که به مقصد سوریه در حرکت بوده توقیف کردند و تاکنون نیز مبادرت به آزای آن نکرده‌اند. مقامات ایران این اقدام انگلیس را غیرقانونی و مصداق دزدی دریایی دانسته‌اند و وزارت امورخارجه کشورمان نیز در واکنش سفیر انگلیس در تهران را فراخواند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران اعلام کرد که روز 19 ژوئیه یک فروند نفتکش انگلیسی با نامstena impero هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала