هیداری آب شیرین و راز جاودانگی + عکس

© Photo / PrtScrn:Youtubeآبزییان
آبزییان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آبزی کوچک هیدرا هرگز پیر نمی‌شود و در شرایط ایده‌آل می‌تواند برای همیشه زنده بماند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ساینس»، محققان دانشگاه کالیفرنبا آمریکا نتایج تحقیقات خود را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد «هیدرا» جانور کوچک و آبزی یک سانتیمتری که در آب‌های شیرین جهان سکونت دارد، هرگز پیر نمی‌شود و اگر در شرایط ایده‌آل باشد، می‌تواند برای همیشه زنده بماند.

هیدرای کوچک (Cnidaria),،600 میلیون سال روی زمین زندگی می‌کند. این جانور آبزی از توانایی احیای بافت آسیب دیده برخوردار است. اگر این جانور دو قسمت شود پس از دو سه روز بدن آن احیا می‌شود.

به عقیده محققان هر سلول بنیادی  آغاز انواع متفاوت  سلول ها و بافت هاست. به عنوان مثال، سلول های بنیادی که می توانند سلول های عصبی را شکل بدهند و سلول هایی برای ساخت شاخک های حساس.

هیدرا در طول زمان دارای نرخ باروری ثابت بوده کلید اهمیت این پژوهش است.

​دلیل جاودانگی هیدرا این است که این موجود از سلول‌های بنیادی تشکیل شده است. قسمت عمده بدن هیدرا از سلول‌های بنیادی و بخش کمی از آن از سلول‌های کاملا" متمایز ساخته شده است. سلول‌های بنیادی این توانایی را دارند که به طور مستمر تقسیم شوند و به همین ترتیب بدن هیدرا به طور مداوم تجدید می‌شود.

سلول‌های متفاوت شاخکهای حساس و پا دائما توسط بدن تحت فشار قرار گرفته و جایگزین سلول‌های جدیدی می‌شوند که از ستون فقرات بدن می‌آیند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала