بیانیه پایانی کمیسیون مشترک برجام در وین

© REUTERS / STAFFبیانیه پایانی کمیسیون مشترک برجام در وین
بیانیه پایانی کمیسیون مشترک برجام در وین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیسیون مشترک برجام از یرگزاری نشست وزرای خارجه برجام در مورد حفظ توافق برجام با ایران خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، مدیران سیاسی وزارت خارجه شرکت کننده در نشست وین اعلام کردند که در آینده نزدیک نشست کمیسیون مشترک در سطح وزرای خارجه در خصوص حفظ توافق هسته ای با ایران برگزار خواهد شد، اما تاریخ دقیق این نشست را تعیین نشده است.

عراقچی از کاهش تعهدات برجامی ایران خبر داد - اسپوتنیک ایران
عراقچی از ادامه کاهش تعهدات برجامی ایران خبر داد

نشست وین به ریاست "هلگا اشمید" به نیابت از فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا، و با حضور اعضای E3+2 (شامل چین، فرانسه، آلمان، روسیه و انگلیس) و ایران در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای خارجه برگزار شد.

نشست وین به درخواست کشورهای ایران، انگلیس، آلمان و فرانسه به منظور بحث در خصوص نیاز به اجرای کامل و موثر توافق هسته ای در تمام جوانب در تاریخ 28 جولای در شهر وین برگزار شد.

شرکت کنندگان در نشست وین ضمن تاکید بر تدوام تعهدشان به حفظ برجام یادآوری کردند که تعهدات هسته ای و رفع تحریم ها دو بخش اساسی این توافق هستند.

اعضای این نشست همچنین بر مفاد تعهدات مندرج در بیانیه های رئیس متعاقب نشست های قبلی کمیسیون مشترک تاکید مجدد داشتند و به طور خاص تداوم گفت وگوها در سطح کارشناسی درخصوص موضوعات مرتبط با رفع تحریم ها و موضوعات هسته ای مورد تاکید دوباره قرار گرفت

شرکت کنندگان در این نشست بر حمایت قاطع و مسئولیت جمعی اعضا برای تداوم پروژه های هسته ای (به طور خاص پروژه اراک و فردو) که بخشی اصلی از برجام به منظور حصول اطمینان از ماهیت کاملاً صلح آمیز برنامه هسته ای ایران است، تاکید داشتند. 

نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی ایران و گروه 4+1 و نماینده اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала