سازماندهی ایران و عمان در عبور و مرورهای تنگه هرمز

© AFP 2023 / THOMAS HARTWELL سازماندهی ایران و عمان در عبور و مرورهای تنگه هرمز
سازماندهی ایران و عمان در عبور و مرورهای تنگه هرمز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه عمان از هماهنگی ایران و عمان برای سازماندهی عبور و مرور در تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان روز یکشنبه گفت که بین ایران و عمان برای سازماندهی عبور و مرور در تنگه‎ها هماهنگی وجود دارد.

دیدار وزیر خارجه عمان با ظریف - اسپوتنیک ایران
دیدار وزیر امور خارجه عمان با ظریف

وزیر خارجه عمان افزود: برای اینکه به خطوط کشتیرانی بین‌المللی صدمه وارد نشود، باید بین همه طرف‌ها هماهنگی و ارتباط وجود داشته باشد.

وی نقش میانجی‎گری عمان در خصوص افزایش تنش‎ها در منطقه را رد کرد و گفت که مسقط هیچ گونه وساطی در خصوص تنش‎های اخیر در منطقه انجام نداده است.

وزیر خارجه عمان تاکید کرد که برای اجتناب از اتفاقات و رخدادهای بیشتر در تنگه هرمز، لازم است همه طرف‌ها با یکدیگر در ارتباط باشند.

بن علوی اظهارات خود در رد وساطت عمان را در واکنش به شایعات مطرح شده درباره اینکه وی در سفرش به ایران حامل پیامی از جانب آمریکا و انگلیس بود، عنوان کرد. 

برخی منابع خبری همزمان با سفر دیروز بن علوی به تهران شایعه کردند که وی حامل پیامی از جانب جارد کوشنر داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای دولت ایران است.

بن علوی روز گذشته در جریان سفرش به تهران با برخی از مقامات ایرانی از جمله رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفر بن علوی به تهران دومین سفر او ظرف دو ماه گذشته است. وی 30 اردیبهشت ماه نیز در سفری چند ساعته به تهران، با ظریف دیدار و ‌گفت‌وگو کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала