عرق به جای خون در تشخیص دیابت

CC BY 2.0 / Denise Chan / دستگاه تشخیص دیابت
دستگاه تشخیص دیابت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیماران مبتلا به دیابت می توانند به جای خون از عرق روی پوست برای تشخیص مقدار قند خون استفاده کنند.

به گزارش اسپوتنیک، شیمیدانان دانشگاه دولتی مسکو تحقیقات جالبی در خصوص اندازه‌گیری میزان قند خون با کمک عرق بدن منتشر کردند.

محققان برای آسان تر کردن زندگی مبتلایان به دیابت، دست به چنین تحقیقاتی زدند. مطابق با آمار منتشره دفتر مطبوعاتی دانشگاه دولتی مسکو، 5 درصد ساکنان روسیه به این بیماری مبتلا هستند.

برای راحت تر کردن زندگی بیماران و روند تعیین مقدار قند خون باید از فناوری جدیدی استفاده کرد. متخصصان در حال ساخت حسگر زیستی با الکترودهای پلاتین هستند. اولین آزمایش ها نتایج بسیار خوبی بدست داد و واکنش عالی نسبت به افزایش میزان قند خون را نشان داد.

امروزه دیابت یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان است که نیمی از جمعیت جهان به آن مبتلا هستند. در بیماری دیابت به علت ترشح ناکافی انسولین که یکی از مهم ترین هورمون های بدن به حساب می آید، میزان قند خون از حد طبیعی خارج می شود.دیابت یا بیماری قند هنگامی بوجود می آید که هورمون انسولین - عامل تنظیم کننده قند خون - یا به اندازه کافی در بدن تولید نمی شود یا بافت های بدن به آن به درستی پاسخ نمی دهند.

در نتیجه سوخت وساز قند در بدن مختل می شود و قند خون از حد طبیعی خود بالاتر می رود، و در نهایت علائم شاخص دیابت به صورت پرخوری، پرنوشی و پرادراری ظاهر می شود. بیماران مبتلا به قند خون بالا باید از سرانگشت خود نمونه خون بگیرند که گاهی روزانه چند بار اتفاق می افتد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала