آزمایش‌ موشک بالستیک ایران با اهداف دفاعی

© REUTERS / sepahnews.comآزمایش‌ موشک بالستیک ایران با اهداف دفاعی
آزمایش‌ موشک بالستیک ایران با اهداف دفاعی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک منبع آگاه در نیروهای مسلح ایران اهداف آزمایش‌ موشک بالستیک این کشور را کاملا دفاعی دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، یک منبع آگاه در ستاد کل نیروهای مسلح ایران در خصوص آزمایش موشک بالستیک ایران گفت: قدرت موشکی جمهوری اسلامی کاملا دفاعی است و بر علیه هیچ کشوری نبوده و صرفا برای پاسخگویی به تجاوز‌های احتمالی به تمامیت ارضی کشور است.

این منبع آگاه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خود به دریافت اجازه از هیچ قدرتی در جهان نیاز ندارد و دفاع را مسئولیت ذاتی حاکمیت و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی می‌داند.

رسانه ها خبر از انجام آزمایش موشکی ایران دادند - اسپوتنیک ایران
رسانه ها خبر از انجام آزمایش موشکی ایران دادند

پیش از این در روز جمعه، فاکس نیوز، کانال تلویزیونی آمریکایی گزارش داد که ایران شب 25 ژوئیه آزمایشات مربوط به پرتاب یک موشک بالستیک با برد متوسط را انجام داده است. طبق گفته های این کانال تلویزیونی، موشک شهاب 3 در جنوب ایران شلیک شده و حدود 960 کیلومتر به سمت شمال این کشور پرواز و در بیابانی در نزدیکی تهران سقوط کرده است.

تنش حول ایران پس از انفجار دو تانکر در روز 13 ژوئن در دریای عمان افزایش یافت. ایالات متحده در این حادثه ایران را متهم کرده و کشورهای انگلیس و عربستان سعودی نیز از این اتهام علیه ایران پشتیبانی کردند. تهران این اتهامات را رد کرد. صبح روز 20 ژوئن روابط عمومی کل سپاه پاسداران ایران از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی در ساعات اولیه بامداد، پس از تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه‌مبارک استان هرمزگان توسط آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه خبر داد. رئیس جمهور آمریکا پس از سرنگونی پهپاد کشورش اطلاع داد که نیروهای مسلح آمریکا برای حمله به ایران در حالت آماده‌باش قرار داشتند اما 10 دقیقه قبل از آغاز این حملات، دستور لغو آن را پس از آن صادر کرد که ژنرالی برای او توضیح داد که حمله موشکی باعث کشته شدن 150 ایرانی خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала