سوژه داغ دادگستری های ایران +عکس

© Fotolia / Tanushaپدر پیامک SMS درگذشتтелефон
پدر پیامک SMS درگذشتтелефон - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کلاهبرداری نوین چگونه اتفاق می افتد و چگونه ناخواسته وارد یک کلاهبرداری می شوید!

به گزارش اسپوتنیک، با بیشتر شدن کلاهبرداری ها در سراسر دنیا، در ایران نیز هر روز شیوه نوینی ابداع می شود تا افراد ساده را قربانی خود کند. ماجرا از این قرار است که مثلا در خانه نشسته اید ناگهان پیامکی می آید که سه وجه یک میلیون تومانی یا یک وجه سه میلیونی به حساب شما واریز شده است و ده دقیقه بعد فردی زنگ می زند و ضمن عذرخواهی عنوان می کند که قرار بوده است که به کارت برادر من از شهرستان پول واریز کنند اما اشتباهی به حساب شما ریخته شده است.

 

View this post on Instagram

A post shared by samaneh_kheyri (@modern__accounting) on

پس از آن فرد از شما درخواست می کند که لطفا مبلغ را به شماره کارتی سریعا انتقال دهید چرا که پدر او در بیمارستان است و می خواهد او را از بیمارستان مرخص کند.
شما هم به شماره کارت اعلامی مبلغ را انتقال می دهید، غاقل از اینکه ایشان دوساعت قبل از یکی پیش پرداخت یک معامله را گرفته است و شماره کارت شما را به او داده و سپس به طلافروشی رفته و سه میلیون طلا خرید کرده و از شما می خواهد پول را به این شماره کارت که کارت طلافروش است، انتقال دهید. بنابراین او مالک طلا شده است و شما و طلافروش به همراه مال باخته باید روانه کلانتری شوید چرا که ناخواسته در یک کلاهبرداری شرکت کرده اید.

View this post on Instagram

A post shared by Zohreh Amini. Attorney at law (@amini.vakil) on

بسیاری از کاربران معتقدند که برای جلوگیری از این دسته از کلاهبرداری ها، درصورتی که وجهی به حسابتان آمد و زنگ زدند که اشتباهی است، تا ۴۸ساعت از جابجایی پول خودداری کنید و در صورت تصمیم به برگشت پول، فقط به شماره کارتی که به حساب شما واریز کرده، واریز کنید و فیش آن را پیش خود نگه دارید.
بسیاری از کاربران از این شیوه جدید کلاهبرداری تعجب کرده و آن را عجیب خواندند. عده ای دیگر از کاربران عنوان کردند که به هیچ وجه نباید شماره کارت خود را دراختیار هیچ احدی قرار دهیم و حتی دوستان و نزدیکان نیز استثنا نیستند.
کاربران معتقدند که به هیچ وجه کارت خود را به کسی امانت یا اجاره ندهید تا جلوی کلاهبرداری های اینچنینی گرفته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала