زنبور، رتیل بزرگی را بر روی زمین می کشد+ویدیو

© AFP 2023 / Lillian Suwanrumphaزنبور، رتیل بزرگی را بر روی زمین می کشد
زنبور، رتیل بزرگی را بر روی زمین می کشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ساکن آمریکایی شهر رُزوِل در ایالت نیومکزیکو، از حمل یک رتیل بزرگ توسط یک زنبور فیلمبرداری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ساکن آمریکایی شهر رُزوِل در ایالت نیومکزیکو، از حمل یک رتیل بزرگ توسط یک زنبور فیلمبرداری کرد.

در این ویدیو رتیل که از نظر وزنی و جثه چندین برابر زنبور است توسط زنبور کشیده می شود. با اینکه بنظر می رسد رتیل مرده باشد ولی زنبور با نیش خود تنها رتیل را فلج کرده و آن را به سوراخی خواهد بود و بر روی رتیل تخم ریزی می کند تا هنگامی که لارو از تخم بیرون می آید از گوشت زنده رتیل تغدیه کنند.

اسلحه اصلی رتیل سم کشنده اوست. در آغاز درگیری رتیل بلافاصله زنبور را نیش می زند. ولی این نوع زنبور به دلیل وجود پادزهر خاصی که در بدنش ترشح می شود تحت تاثیر سم و زهر قوی رتیل قرار نمی گیرد.

اکنون نوبت زنبور است تا رتیل را نیش بزند. وی قسمت سمت چپ بالای شکم رتیل را نیش زده و سم خود را از آنجا خالی می کند.جالب است بدانیم ، زنبور عمدا و با نظر خاص این قسمت را برای نیش زدن انتخاب می کند چون حساس ترین قسمت بدن رتیل است. سم زنبور رتیل را نمی کشد بلکه او را فلج می سازد.

زنبور رتیل فلج را با خود به سمت محل مورد نظر خود کشیده و در آنجا سوراخی حفر کرده و رتیل را داخل آن قرار می دهد. سپس در شکم رطیل سوراخی ایجاد کرده و تخمی در آن می گذارد. در طی چند روز نوزاد این زنبور از تخم بیرون می آید. این نوزاد گوشت رتیل را خورده و از بدنش به عنوان پناهگاه تا فرا رسیدن دوران پیله شدن که در طی آن دگردیسی انجام می شود، استفاده می نماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала