پاسخ اردوغان به اولتیماتوم آمریکا به ترکیه در خصوص اس-400

© AP Photo / Pool/Emrah Yorulmazپاسخ اردوغان به اولتیماتوم آمریکا به ترکیه در خصوص اس-400
پاسخ اردوغان به اولتیماتوم آمریکا به ترکیه در خصوص اس-400 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه به اولتیماتوم ایالات متحده به کشورش درباره خرید سامانه موشکی اس-400 واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Hurriyet Daily News، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که مقامات ایالات متحده باید در مورد تحریم ها علیه ترکیه به خاطر سامانه موشکی زمین به هوای اس-400 از روسیه احتیاط کنند.

اردوغان یادآور شد زمانی که از فروش سیستم های آمریکایی پاتریوت به آنکارا امتناع شد، ترکیه به روسیه روی آورد. به گفته وی، استفاده کامل از سیستم‌های اس-400 باید در بهار (آپریل 2020) آغاز شود.

اعلام زمان آغاز بکار سامانه اس - 400 در ترکیه - اسپوتنیک ایران
اعلام زمان آغاز بکار سامانه اس - 400 در ترکیه

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: در حال حاضر ایالات متحده نمی خواهد جنگنده F-35 را به ترکیه بفروشد، اما حتی چنین تهدیدهایی مانع تامین امنیت کشور نخواهد شد. اردوغان گفت: شما F-35 به ما نمی‌فروشید؟ باشد، اما ببخشید ما باید مجددا تصمیم گیری کنیم و به جای دیگری مراجعه کنیم.

اردوغان افزود در صورت تداوم تهدیدات و عدم قطعیت، ترکیه ممکن است مسئله خرید 100 هواپیمای بوئینگ از آمریکایی را که پیش از این قرار داد آن امضا شده است، مورد بازبینی قرار دهد. او خاطرنشان کرد که اولین هواپیما به ترکیه تحویل داده شده است و آنکارا به مانند یک مشتری خوب هزینه این هواپیما را پرداخت نموده است. وی افزود: "امیدوارم ایالات متحده معقول در مورد اس-400 عمل کند."

لازم به ذکر است که ایالات متحده آمریکا پیشتر در واکنش به تحویل سامانه های موشکی اس-400 روسیه به ترکیه، اعلام کرد این کشور را از پروژه تولید جنگنده های اف-35 کنار گذاشته است. مشارکت آنکارا در این برنامه پایان مارس 2020 متوقف خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала