ایران مسئولیت حفظ نظم در تنگه هرمز را بر عهده می گیرد

© Sputnik / Vitaly Podvitskiایران مسئولیت حفظ نظم در تنگه هرمز را بر عهده می گیرد
ایران مسئولیت حفظ نظم در تنگه هرمز را بر عهده می گیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران اعلام کرد : مسئولیت اصلی حفاظت از تنگه هرمز و خلیج فارس بر عهده ایران و کشور‌های همجوار است و ایران به هیکس اجازه نمی دهد در آنجا بی نظمی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، روحانی با تأکید بر اینکه امنیت خلیج فارس، دریای عمان وتنگه هرمز برای ایران بسیار حائز اهمیت است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنار حفظ امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز برای امنیت سایر آبراه‌های جهان از جمله باب‌المندب و اقیانوس هند، تلاش می‌کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: تنگه هرمز از موقعیت بسیار مهمی برخوردار است و نه جای شوخی است و نه جای اینکه کشوری بخواهد مقررات بین‌المللی را در آن نادیده گرفته و برخلاف جهت و بی‌توجه به هشدار‌های سپاه پاسداران که مسئولیت امنیت تنگه هرمز را برعهده دارد، وارد این تنگه شود.

رئیس جمهور با تجلیل از اقدام  سپاه پاسداران در متوقف کردن یک کشتی  نفتکش انگلیسی، اظهار داشت: سپاه پاسداران شجاعانه و با قدرت کشتی متخلف انگلیسی را توقیف کرد، چرا که از همه دستورات و هشدار‌ها سر باز زده بود و کار بسیار دقیق، حرفه‌ای و درستی در این زمینه انجام داده است و معتقدم که همه دنیا باید از سپاه پاسداران بخاطر امنیت خلیج فارس، سپاسگزار باشند.

عصر روز جمعه، 28 تیر، یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام  استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به قول ایران به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала