ارتباط مرگ پسر حاکم شارجه با اختلاف موجود میان امیرنشین‌های دبی

© AFP 2023 / Karim Sahibارتباط مرگ پسر حاکم شارجه با اختلاف موجود میان امیرنشین‌های دبی
ارتباط مرگ پسر حاکم شارجه با اختلاف موجود میان امیرنشین‌های دبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روزنامه لبنانی در گزارشی مرگ پسر حاکم شارجه را در نتیجه اختلاف میان امیرنشین‌های دبی دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، مرگ خالد القاسمی، فرزند سلطان بن محمد القاسمی، حاکم شارجه در یکم ژوئیه در لندن را در نتیجه تشدید اختلاف میان امیرنشین‌های امارات بر سر جنگ یمن دانست.

در این گزارش آمده است: چند روز پس از سفر شاهدخت هیا بنت الحسین، همسر محمد بن راشد، حاکم دبی و خواهر عبدالله دوم، شاه اردن به اروپا و اقامت وی در انگلیس خبر مرگ خالد بن سلطان فرزند 39 ساله سلطان بن محمد القاسمی، حاکم شارجه در یکم ژوئیه در انگلیس منتشر شد. مرگی که هنوز علت آن در هاله‌ای از ابهام است بخصوص که هنوز تحقیق پلیس لندن درباره فوت این تاجر اماراتی و صاحب شرکت خانه مدهای قاسمی به نتیجه ای قانع کننده درباره دلایل مرگ وی نرسیده است.

پسر حاکم شارجه در لندن فوت شد - اسپوتنیک ایران
پسر حاکم شارجه در لندن فوت شد

این روزنامه می‌نویسد: چیزی که ابهام درباره علت مرگ شاهزاده خالد را بیشتر می‌کند برگزاری عجولانه مراسم تدفین وی قبل از کالبدشکافی جسدش بود. آن هم در حالی که محمد بن زاید، ولی‌عهد ابوظبی و محمد بن راشد، حاکم دبی هم در این مراسم حضور نداشتند با وجود اینکه هر دوی آنها هم در امارات بودند.

الاخبار بر اساس اطلاعات به دست آورده از منابع اطلاعاتی خود می‌نویسد: خالد القاسمی طی یک عملیات پیچیده که چندین ماه برای آن مقدمه چینی شده بود به دستور محمد بن زاید، ترور شد و تصمیم به قتل پس از آن گرفته شد که گزارش‌هایی امنیتی در اختیار محمد بن زاید قرار گرفت که از وجود تماس‌هایی بین شاهزاده اماراتی ترور شده با دستگاه امنیتی عربستان که تحت فرماندهی محمدبن سلمان، ولی‌عهد سعودی فعالیت می‌کند، خبر داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала