حمله پهپادی به پایگاه هوایی ملک خالد عربستان

© Photo / Richard Untenحمله پهپادی به پایگاه هوایی ملک خالد عربستان
حمله پهپادی به پایگاه هوایی ملک خالد عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای یگان پهپادی ارتش جنبش انصارلله یمن برای دومین بار ظرف ۲۴ ساعت گذشته پایگاه هوایی «ملک خالد» در منطقه خمیس مشیط در عربستان سعودی را با پهپادهای «قاصف کی‌۲» بمباران کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، این دومین حمله هوایی نیروهای انصارلله یمن  به فرودگاه نظامی ملک خالد در ۲۴ ساعت گذشته است. 

پایگاه هوایی «ملک خالد» پایگاهی هوایی وابسته به نیروهای هوایی پادشاهی عربستان سعودی در نزدیکی «خمیس مشیط» در منطقه «عسیر»‌ در جنوب غرب این کشور است. 

این پایگاه که مبدأ بسیاری از عملیات‌‌های هوایی عربستان سعودی به یمن بوده حدود ۱۰۰ کیلومتر با مرز یمن فاصله دارد. 

طی چند ماه گذشته، حملات پهپادی یا موشکی به فرودگاه‌های مناطق جنوبی عربستان سعودی شامل جازان، نجران و عسیر، افزایش یافته و با آنکه عربستان سعودی از سامانه‌های آمریکایی پاتریوت بهره می‌برد، موفق نشده با حملات یمن مقابله کند.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала