دادگاه برزیل، خواهان سوخت رسانی به کشتی های ایرانی شد

© REUTERS / João Andradeدادگاه برزیل، خواهان سوخت رسانی به کشتی های ایرانی شد
دادگاه برزیل، خواهان سوخت رسانی به کشتی های ایرانی شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس دادگاه عالی فدرال برزیل، از شرکت "پتروبس" (شرکت نفتی دولتی برزیل) خواست تا سوخت کشتی های ایرانی سرگردان در آبهای این کشور را تامین نماید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه "گلوبی"، خوزه آنتونیو دیاز توفولی، رئیس دادگاه عالی فدرال برزیل، تصریح کرد که شرکت نفت و گاز دولتی پتروبس موظف به تامین سوخت لازم برای کشتی های ایرانی که سرگردان در آبهای آمریکای جنوبی نماید. 

دو کشتی ایرانی که حامل محصولات صادراتی هستند، طی یک ماه اخیر در انتظار دریافت سوخت در بندر پاراناگوا واقع در جنوب ایالت پارانا لنگر انداخته اند. 

اعلام میزان صادرات نفت ایران به چین  - اسپوتنیک ایران
ایران به برزیل اخطار داد

شرکت پتروبس، شرکت نفتی دولتی برزیل از تامین سوخت این کشتی ها خودداری کرده و این تصمیم را یک تصمیم تجاری خواند و این فرصت را در اختیار شرکت های دیگر گذاشت در حالی که تا کنون هیچ شرکت اقدامی در این زمینه صورت اده است.

دادگاه برزیل به پتروبس دستور داد تا سوخت کشتی های ایرانی را تامین کند.

به گفته وی، قاضی اظهارات شرکت Eleva Quimica Ltda را که وظیفه حمل محموله کشتی را داشته اند، در نظر گرفته است. به گفته نمایندگان این شرکت، فروش سوخت در این مورد، نمی تواند به عنوان تخطی از تحریم های ایالات متحده علیه ایران محسوب شود، زیرا شرکت حقوقی برزیل قبلا از پتروبس​​سوخت می دهد. علاوه بر این، شرکت Eleva Quimica گزارش داد که تنها پتروبس می تواند سوخت مورد نیاز را فراهم کند.

هفته گذشته، شرکت پتروبس از ارائه سوخت برای سوختگیری کشتی های ایرانی که تحت تحریم های ایالات متحده هستند، خودداری کرد. در نتیجه، حداقل دو کشتی ایرانی که حمل مواد غذایی اند، از ابتدای ماه در بندر پاراناگووا در جنوب برزیل سرگردان هستند. ایران در واکنش به این اقدام اعلام نمود که می تواند صادرات خود را از برزیل متوقف نماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала