سازمان بین المللی دریانوردی، از تخلفات کشتي انگليسي مطلع شد

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان بین المللی دریانوردی، از تخلفات کشتي انگليسي مطلع شد
سازمان بین المللی دریانوردی، از تخلفات کشتي انگليسي مطلع شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران، اطلاعات تخلفات کشتي انگليسي استنا ایمپرو را به "آيمو" داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ايرنا، حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس گفت: امروز طی یادداشتی اطلاعات جزئی از تخلفات کشتی انگلیسی استنا ایمپرو در تنگه ی هرمز به سازمان بین المللی دریانوردی "آيمو" ارائه گردید.

وی روز پنجشنبه با انتشار پیامی در توئیتر گفت: این کشتی بعد از برخورد با یک لنج در منطقه، با ورود به تنگه‌ی هرمز از مسیر خروجی و خاموش کردن سیستم ارتباطی، مقررات دریانوردی در منطقه را به مخاطره انداخت.

پیش از این روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عصر روز جمعه، 28 تیر، یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام  stena impero  هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

توقیف نفتکش انگلیس پس از آنکه چندی پیش، دولت محلی جبل‌الطارق اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس نفتکش «گریس-1» را که حامل نفت خام ایران بود توقیف کرده است، اتفاق افتاد.

از سوی دیگر، جینتس جگرمانیس، سخنگوی وزارت امور خارجه لتونی اعلام کرد که به یک شهروند لتونی که توسط مقامات ایرانی به همراه با دیگر ملوانان نفتکش "Stena Impero" در تاریخ 19 ژوئیه توسط مقامات ایران بازداشت شده بود، فرصت داده شد تا با خانواده اش تماس بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала