نخستین بانوی کاپیتان MD در ایران +ویدئو،عکس

© AP Photo / Nariman El-MoftyПервая египетская женщина-пилот авиакомпании EgyptAir Магда Малек
Первая египетская женщина-пилот авиакомпании EgyptAir Магда Малек  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مراسم کاپیتانی خانم نشاط جهانداری که با اولین پرواز مستقل به عنوان نخستین بانوی کاپیتان MD ایران معرفی شدند، در مهرآباد برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، مراسم کاپیتانی خانم نشاط جهانداری به عنوان دومین بانوی کاپیتان ایران در روز یکشنبه ۳۰ تیرماه ۱۳۹۸ در مهرآباد برگزار شد. در این مراسم با اولین پرواز مستقل ایشان، عنوان اولین بانوی کاپیتان MD و با اعطاء چهارمین خط سردوشی، توسط خلبان شکرابی به عنوان دومین بانوی کاپیتان ایران معرفی شدند.

View this post on Instagram

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

خانم نشاط جهانداری کار خود را در حیطه ایمنی پرواز و بازخوانی داده‌های اطلاعاتی پرواز در سال ۱۳۸۹ با شرکت هواپیمایی زاگرس شروع کرد و در حدود پنج سال به عنوان خلبان دوم، پرواز می‌کرد. وی اکنون پس از خانم شهرزاد شمس، دومین زن ایرانی می‌باشد که کاپیتان یک هواپیمای مسافربری می‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by 🕊Iranian Aviation Photos 🕊 (@aviation_aseman) on

ایشان به همین مناسبت در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: «خدای خوبم متشکرم، تشکر ویژه از استادم کپتن شکرابی عزیز، ممنونم از تمامی زحمات و تعالیمی که به من دادید، افتخار می‌کنم که ۴ خط رو از شما گرفتم، همینطور از خانواده مهربانم و از همراهی همسر عزیزم که در این لحظه هم کنارم بود، متشکرم.»

View this post on Instagram

A post shared by نشاط جهانداری (@neshat.jahandari) on

کاربران بسیاری عنوان می‌کنند بسیار از شنیدن این خبر خوشحال شده‌اند، آنها ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای خانم نشاط جهانداری، امیدوارند همه دختران و بانوان ایرانی بتوانند در عرصه‌های مختلف پیشرفت داشته باشند. برخی از کاربران نیز عنوان می‌کنند نباید در سال ۲۰۱۹ شنیدن خبر کاپیتانی یک خانم چندان عجیب باشد.

View this post on Instagram

A post shared by حواشی هنرمندان (@hashiyeh) on

اما گروهی از کاربران در واکنش به این خبر مطالبی از شرایط حاکم در ایران را مطرح می‌کنند، این که چرا زن‌ها به درجه خلبانی می‌رسند اما نباید موتورسیکلت برانند؟! معاون رئیس جمهور می‌شوند اما نباید استادیوم بروند؟! این کاربران به موفقیت آن دسته از زنان ایرانی اشاره می‌کنند که با وجود تمام ممنوعیت‌ها توانستند پیشرفت‌های قابل توجه‌ای داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала