بریتانیا: با وجود تنش با ایران، از برجام خارج نمی شویم

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتقدیر دانشگاه کمبریج از داستان نویس ایرانی
تقدیر دانشگاه کمبریج از داستان نویس ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بریتانیا علی رغم تشدید بحران حوادث پیرامون نفت کش ها با ایران، از توافقنامه هسته ای خارج نمی شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس، بریتانیا با وجود تنش با ایران، از برجام خارج نمی شود. 

افزایش بهای نفت در پی تحولات اخیر خاور میانه - اسپوتنیک ایران
افزایش بهای نفت در پی تحولات اخیر خاور میانه

وزارت امور خارجه انگلیس همچنین تأکید کرد که قصد دارند با روش های دیپلماتیک اقدام به ازادسازی کشتی stena impero نمایند، نفت کشی که در روز 19 ژوئیه در آبهای ایران توقیف شده است. اما بریتانیا اعمال تحریم های یک جانبه را رد ننمود.

در این نفت کش چند دریانورد روس نیز حضور داشتند. سفارت روسیه در تهران اعلام نمود که تاکنون پیشرفتی در مذاکرات در خصوص ازادسازی شهروندان ما اتفاق نیفتاده است.

در مقابل این حوادث، ایالات متحده اعلام کرد، ائتلاف بین المللی برای حفاظت از ناوگان های بین المللی در تنگه هرمز ایجاد خواهد. مسکو از ایده پشتیبانی نمی کند.

گفتنی است، در طی ماه گذشته به دلیل توقیف یک کشتی ایرانی در جبل الطارق و همچنین توقیف نفت کش بریتانیا در تنگه هرمز توسط ایران، بحران در خلیج فارس وارد مرحله جدیدی شده است. پیش از این روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عصر روز جمعه، 28 تیر، یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام  stena impero  هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد. کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه ای با اشاره به توقیف نفتکش بریتانیایی توسط ایران در تنگه هرمز، این اقدام ایران را تشدید خشنونت خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала