قدرت ایران نباید نادیده گرفته شود

اشتراک
قدرت و برتری ایران در این است که دهه‌ها است با تحریم‌های بین‌المللی زندگی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به مقاله منتشره در روزنامه آلمانی« تاگس سایتونگ»، نویسنده مقاله ای در باره مناقشات اخیر در منطقه خلیج فارس نوشته است که قدرت و برتری ایران در این است که دهه‌ها است با تحریم‌های بین‌المللی زندگی می‌کند.

نویسنده مقاله نوشته است:«در جهان دونالد ترامپ همه آنچه برای خود او جدید است، نو و تازه ارزیابی می‌شود، از جمله سخت‌ترین تحریم‌های همه زمان‌ها علیه ایران، تمایل به تغییر نظام در ایران و تشکیل تنگاتنگ‌ترین ائتلاف‌ها با انگلیس برای ایجاد یک نظم جدید در خاورمیانه است.

رسانه‌های آلمان: روسیه برای جنگ منطقه‌ای در اروپا آماده می‌شود - اسپوتنیک ایران
رسانه‌های آلمان: روسیه برای جنگ منطقه‌ای در اروپا آماده می‌شود

اما اگر کسی دوران قبل از روی کار آمدن دونالد ترامپ و جریانات مربوط به ایران و منطقه را به‌یاد آورد متوجه می‌شود که سخت‌ترین تحریم‌های تمام زمان‌ها علیه ایران همچنین تحت ریاست جمهوری سلف ترامپ یعنی جورج دبلیو بوش که ایران را به‌عنوان دولت شرور ارزیابی می‌کرد هم وجود داشته و برای تغییر نظام در این کشور هم تلاش‌ها و حمایت‌های گسترده‌ای وجود داشته است.

قدرت و برتری ایران به این برمی‌گردد که جمهوری اسلامی ایران دهه‌ها است به این مسئله عادت کرده که با تحریم‌های بین‌المللی زندگی کند. این‌که این تحریم‌ها دوباره به‌خاطر توقیف یک نفتکش انگلیسی توسط ایران تشدید شود مسئله‌ای است که کسی در ایران از آن ابایی ندارد. مردم ایران تحت این تحریم‌ها رنج می‌برند و ناراحت و عصبانی می‌شوند. این تحریم‌ها هر چه شدیدتر هم بشود به تغییر نظام و یا کوتاه آمدن ایران در برنامه‌های هسته‌ای منجر نمی‌شود.

ترامپ ایرانی‌ها و به‌ویژه مهارت‌های تاکتیکی و استراتژیک آن‌ها را دست‌کم می‌گیرد. ایرانی‌ها در پانزده سال گذشته بدون اینکه مستقیماً جنگی را هدایت کنند نفوذ خود در تمام منطقه را گسترش داده‌اند.

طبیعتاً شرایط ایجادشده در تنگه هرمز می‌تواند به انفجار منجر شود. طرف‌های درگیر در این مناقشات می‌توانند به‌طور ناخواسته وارد یک جنگ شوند و شاید حتی یک اتحاد در ناتو برای این منظور تشکیل شود، اما از دید ایران این یک خطر حساب‌شده است.تنش‌های طولانی‌مدت در چنین مسیر تجاری شلوغی اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند. دست‌کم گرفتن ایران و ناچیز شمردن آن خطایی است که در نهایت برای همه گران تمام می‌شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала