نشست اضطراری بریتانیا با حضور ترزا می

© AFP 2023 / Samuel Kubaniنشست اضطراری بریتانیا با حضور ترزا می
نشست اضطراری بریتانیا با حضور ترزا می  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انگلیس یک نشست اضطراری در خصوص نفتکش توقیف شده این کشور در تنگه هرمز توسط ایران و به ریاست ترزا می برگزار می کند.

به گزارش اسپوتنیک،  امروز نشست اضطراری کابینه دولت انگلیس در خصوص نفتکش این کشور که در تنگه هرمز توسط ایران توقیف شده است، تشکیل خواهد شد.

واکنش ناتو به توقیف نفتکش بریتانیایی در ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش ناتو به توقیف نفتکش بریتانیایی در ایران

ترزا می، نخست وزیر انگلیس ریاست این نشست را بر عهده خواهد داشت.

این سومین نشست اضطراری خواهد بود که بریتانیا پس از توقیف این نفتکش در روز جمعه توسط ایران برگزار می‌کند و همچنین اولین نشست در این خصوص است که ترزا می ریاست آنرا بر عهده خواهد داشت.

این نشست یکی از آخرین نشست هایی است که ترزا می، نخست وزیر انگلیس در آن حضور خواهد داشت. وی از چهارشنبه 24 ژوئیه از سمت خود کنارگیری خواهد کرد.

در نشست‌های اضطراری کمیته لندن، با حضور وزرا و مدیران امنیتی، اطلاعاتی و نظامی برگزار می‌شوند.

لندن امروز قصد دارد در خصوص روابط دیپلماتیک و اقتصادی با ایران پس از توقیف نفتکش این کشور در تنگه هرمز توسط نیروهای سپاه تصمیم گیری کند.

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا اعلام کرده که این اقدام ایران برخلاف قوانین بین المللی است.

همچنین لندن آماده است تا دارایی های ایران بلوکه کند. علاوه بر این مقامات بریتانیا قصد دارد تحریم های اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه ایران که در سال 2016 لغو شده است، را بازگرداند.

شایان ذکر است که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شامگاه جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز (جمعه 28 تیر ) این نفتکش انگلیسی را هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала