لاریجانی: سپاه پاسخ دزدی انگلیس را داد

© AFP 2023 / Atta Kenareلاریجانی: سپاه پاسخ دزی انگلیس را داد
لاریجانی: سپاه پاسخ دزی انگلیس را داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مجلس ایران در واکنش به توقیف نفتکش بریتانیایی در تنگه هرمز گفت سپاه جواب دزدی انگلیسی ها را داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ایران در جلسه علنی امروز این در تذکر ماده 110 آئین نامه داخلی مجلس ایران خطاب به علی لاریجانی گفت: انتظار داشتیم مجلس در خصوص افتخارات سپاه و نیروی دریایی در خصوص توقیف نفتکش انگلیسی صحبت می‌کرد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پاسخ به وی در خصوص توقیف نفتکش بریتانیایی در تنگه هرمز توسط نیروهای سپاه گفت: انگلیسی‌ها دزدی کردند و (سپاه) جواب آنها را داد.

شایان ذکر است که چندی پیش مقامات جبل الطارق به‌ دستور مقامات انگلیسی و از طریق نیروهای انگلیسی یک نفتکش ایرانی به‌نام گریس 1 را توقیف کرده بودند. این اقدام انگلیسی‌ها با واکنش مقامات ایرانی روبه‌رو شده بود و مسئولان ایران تأکید کرده بودند که این «راهزنی دریایی» انگلیسی‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند.

عصر جمعه 28 تیرماه یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به‌علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала