اتهام انگلیس علیه روسیه در توقیف نفتکش این کشور توسط ایران

© Photo / IRNAاتهام انگلیس علیه روسیه در توقیف نفتکش این کشور در ایران
اتهام انگلیس علیه روسیه در توقیف نفتکش این کشور در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌های انگلیسی از بررسی سازمان های اطلاعاتی این کشور در مورد دست داشتن روسیه در توقیف نفتکش این کشور توسط ایران خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Mirror، سرویس اطلاعاتی انگلیس MI6 و مقر فرماندهی ارتباطات دولتی  GCHQدر حال بررسی این موضوع هستند که آیا روسیه در توقیف نفتکش بریتانیایی توسط ایران دست داشته است.

واکنش ناتو به توقیف نفتکش بریتانیایی در ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش ناتو به توقیف نفتکش بریتانیایی در ایران

براساس اطلاعات این نشریه، سازمانه های انگلیسی در پی تفحص از این موضوع هستند که آیا احتمال تغییر و گمراه سازی سیگنال های GPS تانکر برای کشاندن آن به آب های ایران وجود داشته است یا خیر.

به شکلی جالب توجه، MI6  پای تکنولوژی روسیه را در این جریان به میان کشیده است، زیرا گفته می شود روس ها از یک تکنولوژی فوق پیشرفته برای گمراه سازی سیگنال های GPS شناورها و کشانیدن آنها به نقاط نامشخص و ناخواسته بهره می برند؛ به این معنا که این تانکر احتمالا بر اساس سیگنال های دریافتی تصور می کرده که فاصله امنی با آب های داخلی ایران دارد.

این نشریه همچنین می نویسد که روسیه تنها با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می توانسته در توقیف نفتکش بریتانیایی نقشی را ایفاء کرده باشد.

شایان ذکر است که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شامگاه جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز (جمعه 28 تیر ) این نفتکش انگلیسی را هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала