اتاق حمل و نقل انگلستان اقدام ایران در توقیف نفتکش را محکوم کرد

© AP Photo / Damian Dovarganesاتاق حمل و نقل انگلستان اقدام ایران در توقیف نفتکش را محکوم کرد
اتاق حمل و نقل انگلستان اقدام ایران در توقیف نفتکش را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس اتاق حمل و نقل انگلستان روز یکشنبه اعلام کرد که توقیف نفتکش با پرچم بریتانیا توسط ایران "نقض آشکاری از قوانین بین المللی" است.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس اتاق حمل و نقل انگلستان روز یکشنبه اعلام کرد که توقیف نفتکش با پرچم بریتانیا توسط ایران "نقض آشکاری از قوانین بین المللی" است زیرا نفتکش در آب های عمان واقع شده بود. 

جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا گفت که نفتکش "استنا امپرو" در آبهای عمان قرار داشت و توقیف آن نقض صریح قوانین بین المللی است. این نفتکش بنا به درخواست ایران مجبور به تفییر مسیر به سمت ایران شده بود. ایران می گوید این نفتکش را پس از برخورد با قایق ماهیگیری توقیف کرده است.

وی گفت: "نمودار منتشر شده به وضوح نشان می دهد که نفتکش استنا امپرو، متعلق به سوئد و پرچم بریتانیا، در آب های منطقه ای عمان قرار داشت زمانی که توسط سپاه پاسداران در روز جمعه 19 ژوئيه توقیف گردید."

پیش از این روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عصر روز جمعه، 28 تیر، یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام "استنا امپرو" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала